تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

نمایشگاه مجازی «دستاوردهای مهارتی کارآموزان استان تهران» راه‌اندازی شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از راه اندازی نمایشگاه مجازی «دستاوردهای مهارتی کارآموزان استان تهران» در روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ رضا گرزین،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، با بیان اینکه هفته‌ی ملی مهارت برای ما یک فرصت است تا اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به شهروندان نشان دهیم،گفت: اعتقاد ما بر این است که هر مهارت منجر به یک شغل می شود و بسیاری از خانواده‌ها برای کنکور فرزندان خود برنامه ریزی می کنند اما توجهی به یادگیری مهارت‌های زندگی از سوی آنان ندارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با تأکید براینکه باید از مدرک گرایی به سمت مهارت آموزی حرکت کرد، بیان کرد: مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با برگزاری نمایشگاه‌های مجازی مهارتی در این راه گام برداشته است که تصویر می تواند یک شغل باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ادامه داد: این مجموعه دو رسالت مهم آموزش مهارتی نیروهای بیکار فاقد مهارت به منظور ورود به بازار کار و تصدی مشاغل و دیگری ارتقاء مهارت افراد شاغل برای افزایش بهره وری را بر عهده دارد و به همین دلیل آموزش های مهارتی نقش مهمی را در جهت تحقق جهش تولید که مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است، ایفا می کند.

 

وی افزود: در دنیا 13هزار استاندارد شغلی و در ایران، 4 هزار و پانصد استاندارد شغلی وجود دارد و اعتقاد داریم که مهارت برابر با اشتغال است و ضروری است والدین نیز برای آینده شغلی فرزندان خود وقت بگذارند و ترتیبی اتخاذ کنند که فرزندان شان در هر سنی، براساس مقتضیات هر حرفه و علاقه مندی آنان آموزش های مهارتی لازم را فرا گیرند


گرزین با تأکید بر اینکه تمامی مهارت آموزان جویای کار نیستند و همه آموزش ها نیز نباید بر مبنای ایجاد شغل باشد، گفت: بخشی از آموزش‌های ما به قشرهای آسیب پذیر، دانشجویان، زندانیان، افراد شاغل در اتحادیه ها و صنایع، سربازان و ... اختصاص خواهد یافت. د جموعه آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با همکاری شهرداری موضوع مهارت و کارآفرینی را در قالب نمایشگاه دستاوردهای مهارتی برگزار کرد.

 

 

منبع خبر: تسنیم
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics