تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دوره‌های ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسان در بوشهر

مسئول آموزش و عضویت سازمان نظام مهندسی استان بوشهر عنوان کرد: دوره های ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسان در مجموعه نظام مهندسی مصوب شده که عناوین دوره ها بر حسب تصمیم کمیته آموزش در رشته‌های مختلف و بر اساس نیاز هر استان تعریف شده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا ، عبدالرضا فقیه با اشاره به شرایط برگزاری دوره‌های آموزشی اظهار کرد: پیش ثبت‌نام در تمام عناوین دوره ها انجام شده و پس از ثبت‌نام هر کدام متقاضی بیشتری داشته باشد، انتخاب استاد که دارای شرایط خاص و مجوز از وزارت راه و شهرسازی و همچنین پروانه آموزش دوره ها است انجام شده و سپس دوره برگزار می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی افزود: پس از مشخص شدن دوره ها در کمیته آموزش ثبت نام و سپس هماهنگی برگزاری با مجری آموزشی انجام می‌شود که امسال در استان بوشهر جهاد دانشگاهی این کار را بر عهده گرفته است.

این مسئول تاکید کرد: روال دوره های ارتقاء پایه به این صورت است که در ۷ رشته عمران، معماری، شهرسازی، مکانیک، برق، نقشه برداری و عمران-معماری عناوین دوره ها تدوین شده و سپس در پایه های مختلف برگزار می‌شود.

 

فقیه ادامه داد: منابع آموزشی برای کلیه رشته‌ها در درجه اول مباحث مقررات ملی ساختمان و دستورالعمل های وزارت مسکن و شهرسازی و سایر منابع مورد نیاز نیز با توجه به سرفصل تعریف شده دوره ها با اولویت منابع معتبر آموزش داخلی و مورد استفاده در دانشگاه‌ها و مراکز حرفه ای و سایر منابعی که مدرس با نظر کمیته آموزش استان تعیین می‌کند می باشد.

 

وی توضیح داد: نظام مهندسی استان بوشهر بیش از ۵ هزار و ۵۴۰ نفر عضو دارد که حدود ۲ هزار و ۱۹۵ نفر مهندسین دارای پروانه اشتغال به کار هستند.

مسئول آموزش و عضویت سازمان نظام مهندسی استان بوشهر عنوان کرد: کسانی که کد دارند و به تازگی پروانه اخذ می کنند، نیاز به دوره‌های ارتقاء از پایه ۳ به ۲ دارند و پس از گذشت ۴ سال و شرکت در دوره ها به پایه دو ارتقاء یابد و پس از ۵ سال در دوره های جدیدی شرکت نمایند تا به پایه یک ارتقاء یابد. در واقع حدود ۹ سال زمان لازم است که در صورت شرکت منظم در دوره ها به پایه یک دست یابند.

 

عبدالرضا فقیه بیان کرد: این دوره‌ها برای ارتقاء مهندسان اهمیت بسیاری دارد و بر اساس دستورالعمل یک مرکز یا دانشگاه که زیر نظر وزارت علوم است باید آنها را برگزار نماید. بنابراین با دانشگاه‌ها وارد مذاکره می‌شود و با هر کدام که شرایط بهتری داشته باشد قرارداد و تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای برگزاری دوره‌ها به صورت آنلاین و حضوری با جهاد دانشگاهی تفاهم صورت گرفته است البته به علت شیوع کرونا فعلاً برنامه‌ای برای اجرای دوره‌های حضوری نداریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی بستر خوبی برای برگزاری این دوره‌ها دارد و هفته گذشته نیز دو دوره مبانی سلامت، ایمنی و بهداشت HSE و دوره تاسیسات برقی ساختمان‌ها برای مهندسین عمران و معماری برگزار گردید که شرکت‌کنندگان از کیفیت این دوره‌ها رضایت داشتند.

 

مسئول آموزش و عضویت سازمان نظام مهندسی بوشهر تصریح کرد: بعد از هر دوره فرم نظرسنجی توسط شرکت کنندگان پر می‌شود که الان نیز بر روی سامانه جهاد دانشگاهی قرار داده شده و از مهندسین به صورت آنلاین نظرسنجی در خصوص کیفیت اساتید و آموزش‌هایی که در دوره‌ها ارائه شده اخذ می‌شود، که خوشبختانه طی دوره‌های اخیر نظارت حداکثری مهندسان جلب شده است.

وی در خصوص چشم انداز دوره‌های آینده گفت: در طول سال ممکن است تعداد دوره‌ها به ۵۰ یا ۶۰ دوره برسد و اگر شرایط مهیا باشد حدود ۲ هزار نفر در طول سال تحت خدمات آموزشی قرار می گیرند.

 

عبدالرضا فقیه مدت دوره‌ها بستگی به رشته و صلاحیت پایه دارد، گفت: سالانه دوره‌های ابلاغ شده نیز بیشتر می‌شود و عنوان دوره جدید برای رشته های مختلف ابلاغ می‌شود، همچنین دوره های جدید برای نفرات جدید به زودی ابلاغ خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: کمیته آموزشی در نظام مهندسی استان بوشهر متشکل از پنج نفر است که از طرف هیئت مدیره سازمان در هر استان برای یک دوره سه ساله انتخاب می‌شود و از هر رشته مهندسی نمایندگانی در این کمیته حضور دارد. همچنین هیئت مدیره اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی نیز هر ۳ سال یک‌‍‌بار از طریق انتخابات عمومی تعیین می‌شوند.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics