تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اجرای ۲ طرح دانش بنیان در جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای دو طرح دانش بنیان، تولید آفت کش‌های گیاهی و تولید آنتی بیوتیک‌های دامی در این استان خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا ، سید محمدقائم کاظمی بیدک ، ضمن تبریک پیشاپیش روز ۱۶ مرداد ماه بعنوان چهلمین سالروز جهاددانشگاهی افزود: جهاد دانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۸۰ در استان راه اندازی شد و و در این استان سابقه ای حدود ۱۸ ساله دارد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اظهارکرد: متأسفانه آن طور که انتظار می رفت از ابتدا مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از جهاد دانشگاهی استان حمایت نکردند و تنها کمک آنان به جهاد دانشگاهی یک باب ساختمان مستهلک سازمانی بود که آن را هم از جهاد دانشگاهی گرفتند.

 

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از ابتدا جهاد دانشگاهی در استان بیشتر در حوزه انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های استان و برگزاری آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت برای فرآگیران آزاد جهت آماده سازی برای ورود به بازارکار گام برداشت سپس در همین راستا در حوزه آموزش‌های بلندمدت و علمی کاربردی گام برداشت.

کاظمی بیدک تصریح کرد: هر چه جلوتر آمدیم ضمن تداوم فعالیت‌های گذشته، سعی کردیم در راستای رفع خلأهای کشور و استان گام برداریم که در سه زمینه مختلف در استان طرح‌های شاخصی را تعریف کرده و در حال اجرا داریم.

 

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت استان در زمینه گیاهان دارویی و نیاز کشور در زمینه تولید آفت کش‌های گیاهی و تولید آنتی بیوتیک‌های دامی، این دو طرح را در قالب یک طرح دانش بنیان با حمایت و همراهی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی و دو پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز ذخائر ژنتیکی و زیستی جهاد دانشگاهی بعنوان واحدهای تحقیق و توسعه در شهرک صنعتی چهاربیشه گچساران در دست اجرا داریم که خروجی این طرح‌ها تولید محصولات آفت کش گیاهی برای تولید محصولات صیفی و سبزی ارگانیک است و همچنین تولید آنتی بیوتیک‌های دامی گیاه پایه که می تواند به تولید گوشت سبز( گوشت بدون مصرف محصولات شیمیایی) کمک کند.

 

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد سالانه مطابق با آخرین آمارها حدود ۱۰۰۰ تن عسل تولید می کند که اغلب عسل‌های تولیدی این استان عسل های با کیفیت خوبی هستند. مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که با وجود این حجم تولید مرکز مرجعی برای آنالیز و تشخیص کیفی و بسته بندی بازار پسند در استان ما وجود ندارد. این واحد در این راستا مرکز آنالیز، تشخیص کیفی و بسته بندی عسل را پیشنهاد داده، اخذ مجوز کردیم، تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی مورد نیاز خریداری شد و هم اکنون در حال تجهیز ساختمان هستیم که امیدواریم بتوانیم در هفته دولت امسال فاز اول آن را افتتاح و به بهره برداری برسانیم.

 

کاظمی بیدک تاکید کرد: با توجه به قابلیت استان در زمینه صنایع دستی، مرکز احیاء، بازطراحی و تولید دست بافته های داری را در استان راه اندازی کردیم که ضمن برگزاری دوره‌های تخصصی و طرح‌های پژوهشی مربوط به دست بافته‌های داری در استان، حدود ۱۵محصول بصورت الگویی طراحی و تولید شده است و در چشم اندازی که برای این مرکز تعریف کردیم در صورت حمایت مسئولان می تواینم صفر تا ۱۰۰تولید دست بافته های داری شامل: برگزاری دوره های تخصصی آموزشی مربوطه، تولید نخ، رنگرزی، تولید محصولات مختلف متناسب با طرح های بومی و مد روز، انجام کارهای تکمیلی بافت، برگزاری نمایشگاه فروش داخلی و خارجی را در زیر مجموعه این مرکز به انجام برسانیم.

وی اظهارکرد: در طول ۱۸ سال فعالیت جهاد دانشگاهی در استان، این نهاد با کمترین مصرف بودجه از بودجه عمومی کشور یکی از مراکز علمی و دانشگاهی تأثیرگذار بر آموزش نیروی انسانی مستعد ورود به بازار کار و همچنین آموزش نیروهای شاغل در بخش دولتی برای افزایش بازدهی عملکرد افراد بوده ایم.

 

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خبرگزاری ایسنا وابسته به جهاد دانشگاهی که یکی از قسمت‌های زیرمجموعه حوزه فرهنگی این واحد است سالانه با انعکاس اخبار و انجام مصاحبه ها و تهیه گزارش های خبری توانسته سهمی مهمی در رشد استان داشته باشد.

کاظمی بیدک افزود: امیدوارم با طرح‌هایی که آغاز شده بتوانیم در راستای حل مشکلات استان گام موثر برداریم.

وی تصریح کرد: طرح هایی را که جهاد دانشگاهی در استان آغاز کرده است همگی در راستای مسائل ذکر شده از جمله جهش تولید، طرح‌های دانش بنیان با اتکا به دانش موجود در جهاد دانشگاهی و کشور، کاهش واردات محصولات مشابه و با توجه به مزیت‌های موجود در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

 

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جهاددانشگاهی در استان با اغلب سازمان ها و دانشگاه‌های استان تعامل سازنده دارد و این آمادگی را داریم که ضمن مشارکت در انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و کاربردی مرتبط با استان بتوانیم در توسعه استان موثر باشیم.

کاظمی بیدک بیان کرد: برنامه ما در این واحد حرکت در راستای رفع نیازهای استان با انجام طرح های کاربردی و دانش بنیان با اتکاء به دانش موجود در بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی و حوزه های تحقیقاتی و تولیدی در کشور است.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics