تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

همت خیرین مدرسه‌ساز و ساخت ۳۲۰ مدرسه استثنایی

همت خیرین مدرسه‌ساز در حوزه مدارس استثنایی در سال‌های اخیر بسیار پررنگ و قابل توجه است و در این مدت ۳۲۰ مدرسه با تلاش این بزرگان ساخته شده‌است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، تعلیم و تربیت از گذشته‌های بسیار دور در فرهنگ مردم ایران جایگاه برجسته‌ای داشته است، از این رو خیرین نیز با این فرهنگ ساخت مدرسه را مورد توجه قرار داده اند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

خیرین مدرسه ساز در گذشته افرادی بودند که از نظر مالی توانایی ساخت یک مدرسه را داشتند اما در سال‌های اخیر آحاد مردم با پیوستن به خیریه‌ها و بنیادهای مدرسه سازی به ساخت فضاهای آموزشی و یا یاری رساندن به دانش آموزان محروم را به سرانجام برسانند.

در حال حاضر بنیادهای خیریه مردم نهاد بسیاری فعالیت های خود را به مدرسه‌سازی و رفع نیازهای آموزشی دانش آموزان متمرکز کرده‌اند، اما در این میان انجمن خیرین مدرسه ساز  بیش از هر نهاد دیگری در جمع‌آوری کمک‌های خیرین در امر نیکو مدرسه سازی برجسته شده است.

 

انجمن خیرین مدرسه ساز که از سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرده است، در حال حاضر ۴۵۰ مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور دارد و به گفته مهراله رخشانی مهر رییس سازمان نوسازی مدارس ۳۰ درصد مدارس کشور توسط این نهاد ساخته شده است.

کمک‌های خیرین برای نظام تعلیم و تربیت اهمیت بسیاری دارد، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیشتر گفته بود که آموزش و پرورش با توجه به اهمیت فرهنگ خیر و مدرسه‌سازی طرح آجر به آجر را اجرایی می‌کند. هدف از اجرای این طرح این است که هر کس حتی با یک آجر در هفته بتواند در مدرسه‌سازی شریک شود، چراکه ترویج فرهنگ مدرسه سازی بیش از ساخت مدرسه در جامعه اهمیت دارد.

 

اما مدرسه‌سازی در ایران تنها به ساخت مدارس عادی ختم نمی‌شود، ساخت مدارس ویژه برای دانش‌آموزان استثنایی، سالن‌های ورزشی و تفریحی برای دانش آموزان و تجهیز و بازسازی بخش‌های مختلف مدرسه نیز از دیگر اقداماتی است که در حیطه حوزه خیرین مدرسه ساز قرار می‌گیرد.

خیرین مدرسه ساز در سال‌های گذشته از ساخت مدارس استثنایی نیز غفلت نکرده‌اند، مدارس استثنایی به دلیل دربرگرفتن دانش‌آموزان با طیف‌های خاص، نیاز به تجهیزات ویژه و متفاوت تری دارد که مورد توجه خیرین نیک‌اندیش مدرسه ساز قرار گرفته‌ است.

 

کمک ۱۴۰ میلیاردی خیرین به حوزه استثنایی

سیدجواد حسینی رییس آموزش و پرورش استثنایی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش درباره کمک‌های خیرین به حوزه آموزش و پرورش استثنایی اظهار داشت: خیرین تاکنون بیش از ۳۲۰ تا از مدارس دانش‌آموزان استثنایی را ساخته‌اند و در همین دوره بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان به این حوزه کمک کرده‌اند.

وی افزود: مدرسه سازی خیرین  در حوزه آموزش و پرورش استثنایی از حوزه آموزش و پرورش عادی جلوتر است بگونه ای که در برخی استان ها ۸۰ درصد مدارس استثنایی توسط خیرین ساخته شده است و تاکنون ۳۲۰ مدرسه استثنایی توسط خیرین ساخته شده است.

 

بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در تامین تجهیزات دانش‌آموزان استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد:  تازه‌ترین اقدامی که قرار است به کمک خیرین انجام شود، بحث توان‌افزایی است تا ۸۳ هزار قلم اجناسی که دانش‌آموزان استثنایی نیاز دارند، مرتفع شود.

حسینی با بیان این که برای تهیه ۸۳ هزار قلم جنس دانش‌آموزان استثنایی ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است، گفت: قرار است با بهره‌مندی از مسوولیت اجتماعی، تشکل‌های غیردولتی و سهم خورد کارکنان از ظرفیت خیرین برای این امر بهره‌مند شد و بخشی دیگر از هزینه را از اعتبار دولتی تامین کرد.

وی ادامه داد: کمک‌های خیرین برای تهیه تجهیزات مورد نیاز دانش‌آموزان استثنایی اتفاق بزرگی است، چراکه شرایط آموزش و یادگیری دانش آموزان استثنایی بواسطه این تجهیزات پیشرفت قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی همچینین پیشتر گفته بود: یکی از خیرین مدرسه ساز ساخت ۵ مدرسه استثنایی را برعهده گرفتند و با تعهد این خیر ساخت ۲۱۰ مدرسه مورد نیاز استثنایی از ۷۲ مدرسه عبور کرد.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics