تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جذب ۷۰ درصد هیات علمی دانشگاه شریف از ایرانیان غیرمقیم

رییس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اجرای طرح بازگشت متخصصان و کارآفرینان ایرانی به کشور گفت: ۷۰ درصد اعضای هیات علمی جذب شده این دانشگاه از سال ۹۴ تا ۹۷ از بین این متخصصان بوده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از سایت هیات علمی ، محمود فتوحی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از نخستین سالنامه مهاجرتی ایران در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضورسورنا ستاری معاون علمی وفناوری انجام شد، افزود: بیشترین تعداد بازگشتی ها از طرح بازگشت دانشمندان و کارآفرینان ایرانی به کشور، جذب دانشگاه صنعتی شریف شده اند.

وی بیان کرد: از سال ۹۴ تا ۹۷ نزدیک به ۱۰۰ عضو هیات علمی به دانشگاه جذب شده اند. ۷۰ درصد این تعداد از بازگشتی های غیرمقیم به کشور بوده اند که با حمایت معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه فعالیت می کنند.

فتوحی گفت: مهاجرت و بازگشت متخصصان ایرانی جزو یکی از طرح های مهم بوده که بعد از یکی دو سال  فعالیت آنها تبدیل به تشکیل شرکت های دانش بنیان شده است. این شکل ماندگاری متخصصان ایرانی غیرمقیم بهترین شکل ماندگاری بود.

وی با تأکید بر اینکه باید از پتانسیل ایرانیان مقیم خارج استفاده کنیم، گفت: کشورهای دیگر درصدد هستند این اقدام را پیاده سازی کنند. چنین پروژه مشابهی اکنون در چین در حال پیاده سازی است که بتوانند نخبگان خود را به کشور چین بازگردانند.

 

منبع خبر: هیات علمی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics