تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد تومانی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهار

مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان گفت: سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد تومانی توسط دولت و بخش خصوصی در مجتمع پرورش میگو رودیک چابهار انجام شده و با پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه بزودی به بهره‌برداری میرسد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا ، محمد شهلی بر روز دوشنبه اظهارداشت: مجتمع پرورش میگو در سایت رودیک در مجموع یکهزار و ۵۰۰ هکتار است و پیشبینی میشود برای حدود سه هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اراضی مستعد پرورش میگوی رودیک در قسمت غربی ۵۲ استخر و شرقی آن ۲۳۵ استخر پرورش میگو طراحی شده افزود: هم‌اینک حدود ۸۰ هکتار با ۳۰ استخر آماده زیر کشت است. 

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی اسکله آبگیری و ایستگاه پمپاژ مجتمع پرورش میگوی رودیک و سایر زیرساخت‌ها آماده شده و روند پیشرفت عملیات اجرایی نصب پمپ‌های ایستگاه پمپاژ سایت رودیک خوب ارزیابی می‌شود.

 

وی بیان کرد: با توجه به نصب پمپ‌ها، تکمیل اسکله و همچنین پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه مذکور و در صورت تامین اعتبار موردنیاز و پرداخت مطالبات پیمانکار، پیش‌بینی می‌شود که این پروژه در سه ماه آینده افتتاح شود.

شهلی‌بر با بیان اینکه در هر هکتار پرورش میگو یک اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود،افزود: میگو ارزش صادراتی، ارز آوری، برگشت سریع سرمایه و بازار پسندی بالایی نسبت به سایر آبزیان دارد و طول هر دوره پرورش میگو در چابهار ۸۵ تا ۱۲۰ روز است.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics