تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۵ پرونده صنایع دستی گیلان برای ثبت ملی در وزارت میراث مطرح شد

استاندار گیلان گفت: در جلسه چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، پنج پرونده از استان گیلان جهت ثبت در فهرست آثار ملی و بررسی نهایی مطرح شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا ، استاندار گیلان با اشاره به بررسی نهایی پنج پرونده از استان گیلان در چهارمین شورای راهبردی ثبت شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، که با حضور معاون صنایع‌دستی کشور برگزار شد، اضافه کرد: سال گذشته شاهد ثبت قاسم‌آباد به‌عنوان روستای جهانی چادرشب‌بافی بودیم که نتایج بسیار خوبی را برای استان گیلان به همراه داشت و علاوه بر این زمینه اشتغال را برای مردم آن روستا فراهم کرد، موجب ایجاد اشتغال برای بسیاری از ساکنان روستاهای اطراف قاسم‌آباد نیز شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

ارسلان زارع ادامه داد: در کنار ایجاد اشتغال شاهد نشاط اجتماعی و تحرک و پویایی بیشتر در این منطقه با ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد بودیم از این رو در جلسه چهارمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، پنج پرونده دیگر از استان گیلان بررسی نهایی شد که امیدواریم با ثبت ملی این پنج شهر و روستا زمینه ثبت جهانی آن‌ها نیز فراهم شود.

بر اساس اعلام میراث آریا، استاندار گیلان در ادامه به ظرفیت‌های این استان برای صادرات صنایع‌دستی اشاره کرد و افزود: یکی از محورهای بسیار خوب در استان گیلان، صادراتی است که در این استان انجام می‌شود، موضوع تولید صنایع‌دستی صادرات محور مورد توجه ما است و این آمادگی را داریم تا صادرکنندگان و فعالان صنایع‌دستی را در این استان به‌طور کامل حمایت کنیم.

 

زارع خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی در سالی که از سوی رهبر انقلاب با عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شده اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند و با توجه به این که صنایع‌دستی می‌تواند رونق اشتغال، صادرات و ارزآوری را به دنبال دارد، از فعالان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع‌دستی حمایت خواهیم کرد.

در جلسه‌ای که با حضور استاندار گیلان و معاون صنایع دستی کشور در هفته اول مرداد سال جاری برگزار شد، پرونده‌های رشتی‌دوزی از شهر رشت، شال‌بافی روستای ارده، گلیم‌بافی روستای عنبران، سفال‌گری روستای جیرده و چوب‌تراشی روستای شالما از استان گیلان جهت ثبت در فهرست آثار ملی و بررسی نهایی مطرح شد.

در این روستا عنبران و پرونده گلیم بافی ۸۸۰ کارگاه تولید گلیم‌بافی فعال است و بیش از ۹۰۰ نفر از بانوان در این روستا مشغول به بافت گلیم هستند.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics