تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طراحی محصولات جدید ایران‌خودرو مطابق سلیقه مصرف‌کنندگان

در راستای نمایش توانمندی‌های صنعت خودرو کشور و دستاوردهای ساخت داخل قطعات رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از خطوط تولید، مرکز تحقیقات و نمایشگاه خودکفایی قطعات محصولات ایران خودرو بازدید کردند که آنها در رابطه با محصول جدید ایران‌خودرو، اعلام کردند که این محصولات، مطابق سلیقه مصرف‌کنندگان ایرانی طراحی و تولید شده‌ است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی یازدهم در خطوط تولید، مرکز تحقیقات و نمایشگاه خودکفایی محصولات ایران خودرو حضور یافتند تا از نزدیک شاهد فعالیت‌ها، دستاوردها و برنامه‌های این خودروساز باشند. بازدید از سالنهای پرس، مونتاژ، بدنه‌سازی، مرکز تحقیقات و نمایشگاه خودکفایی ساپکو از جمله محل‌هایی بودند که نمایندگان مجلس حضور یافتند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

در این برنامه، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از محصولات جدید ایران‌خودرو معتقد بودند که این طراحی و تولید محصولات جدید ایران‌خودرو  مطابق سلیقه مصرف‌کنندگان ایرانی است.

 

تولید محصول پروژه K۱۳۲ با بیش از ۹۲ درصد خودکفایی تولید و روانه بازار خواهد شد. ظرفیت تولید این محصول ۱۵۰ هزار دستگاه در نظر گرفته شده و تولید انبوه آن از بهمن ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

عزیز اکبری- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ستایش مهندسان ایرانی در طراحی و تولید محصول پروژه K۱۳۲، تولید این محصول در سال جهش تولید و  در شرایط تحریمی و بدون همکاری شرکای خارجی را کاری جهادی دانست.

 

کاهش ارزبری ۱۵۳ میلیون یورویی  ایران خودرو در سال جهش تولید

فرشاد مقیمی- مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو- نیز در جریان این برنامه نیز با اشاره به برنامه‌های سال جاری این خودروسازی در راستای نهضت داخلی سازی قطعات، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با کمک مهندسان و همراهی سازندگان ایرانی، تا پایان سال جهش تولید، با اتکا به خودکفایی‌ در تامین قطعات خارجی توسط شرکت طراحی، مهندسی و تأمین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) به صورت مستقیم، ۱۳۵ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.

 

وی افزود: در جریان برگزاری هر چهار میز خودکفایی تاکنون مجموع کاهش ارزبری ۵۲ میلیون یورو محقق شده است. ضمن اینکه  ایران خودرو با پروژه‌های داخلی‌سازی قطعات و مواد، خارج از میزهای وزارت صمت توانسته کاهش ارزبری ۲۷ میلیون یورویی را رقم بزند.

مقیمی با اشاره به نزدیک شدن به ایام تعطیلات تابستانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، اعلام کرد:  تلاش‌ها بر این است که در تعطیلات، مشکلات مربوط به کسری قطعات خودروهای ناقص را رفع کنیم. بیش از ۳۵ هزار خودرو در این ایام عرضه خواهیم کرد. تأمین قطعات خودروهای ناقص انجام شده و در حال فراهم کردن شرایط ترخیص آن‌ها از گمرک هستیم.

 

مدیرعامل ایران‌خودرو ضمن تاکید براینکه عمده مشکلات تامین قطعات مربوط به موضوع ترخیص از گمرک و مشکلات ناشی از تحریم‌ها بوده است، گفت: البته در این بخش صنعتگران تلاش‌های خوبی انجام دادند و امروز دیگر نگرانی از بابت تامین قطعات خودروها نداریم. در موضوع تامین ارز مورد نیاز نیز تابع شرایط حاکم بر کشور هستیم و بر اساس سیاست‌ها، تأمین آن از محل ارز حاصل از صادرات برنامه‌ریزی شده که در این زمینه نیز قدم‌های خوبی برداشته شده است.

 

مقیمی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی تولید خودرو در ایران‌خودرو از ابتدای سال تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: بیش از ۱۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده است. ایران‌خودرو در سال جاری توانست تعهدات معوق مربوط به ۱۳ مدل از محصولات خود را به صفر رسانده و امید می‌رود بتواند تعهدات معوق سایر محصولات را در مدت کوتاهی به صفر برساند. ضمن اینکه در موضوع فروش فوق‌العاده‌های ویژه عید فطر نیز که موعد تحویل سه ماهه داشته‌اند، در کمتر از این مدت تحویل مشتریان شد.

 

 وی در رابطه با افزایش قیمت‌ها و مجوز افزایش قیمت به صورت فصلی، اظهار کرد: بر اساس قانون مدون شده، هر زمان که به خودروسازان اجازه برای افزایش قیمت‌ها داده شود، ما نیز مطابق با آن اقدام خواهیم کرد. ما تنها مجری تصمیمات هستیم و تصمیم‌ها در مراجع نظارتی و قانونی اتخاد می‌شود.

این مدیرعامل خودروسازی با اعلام خبر هدف‌گذاری پنج هزار میلیارد تومانی این گروه صنعتی برای سال جاری  واگذاری دارایی‌های غیر مولد شامل سهام و املاک و مستغلات در اختیار و همچنین واگذاری بانک پارسیان، گفت: کاهش بیش از یک هزار میلیارد تومانی هزینه‌ها با صرفه‌جویی در هزینه‌های غیرضروری در مجموعه ایران‌خودرو اتفاق افتاده است که برنامه‌های دیگری را نیز در این راستا در دستور کار داریم.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics