تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرکت در فراخوان تنها مسیر هیات علمی شدن در دانشگاه

وزیر علوم گفت: برای هیات علمی شدن حتما افراد باید روند جذب یعنی شرکت در فراخوان را طی کنند و مسیر دیگری برای حضور این افراد وجود ندارد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از وب‌سایت هیات علمی، دکتر منصور غلامی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: ما در دانشگاه‌ها به این صورت روند داریم که همکاری افراد به عنوان عضو هیات علمی صرفا از طریق شرکت در فراخوان‌ها و طی مراحل جذب صورت بگیرد، بنابراین کسانی که در دانشگاه‌ها به شکل حق‌التدریسی دروس را ارائه می‌دهند دو نوع هستند گروه اول یا استخدام مجموعه‌های دولتی و یا غیردولتی هستند یعنی شغل دارند اما بنابر تخصص دانشگاه‌ها از آنها تقاضا می‌کند که یک یا دو درسی را در آن مرکز ارائه دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: اما تعداد دیگر نیز افرادی هستند که فارغ‌التحصیل مقاطع دکتری یا کارشناسی ارشد هستند اما هنوز جذب یا استخدام جایی نشدند. این افراد در دانشگاه‌ها به عنوان حق‌التدریس همکاری می‌کنند. این همکاری براساس قرارداد مشخص و در زمانی محدود صورت می‌گیرد، یعنی هر نفر برای یک یا چند درس یک قرارداد یک ترم را منعقد می‌کند و در پایان ترم هیچ رابطه‌ دیگری با دانشگاه یا موسسه ندارد مگر این‌که قرارداد جدید دیگری منعقد کند.

 

شرکت در فراخوان تنها مسیر هیات علمی شدن در دانشگاه

وی تاکید کرد: تشابه اسمی حق‌التدریسی، آموزش پرورش و وزارت علوم موجب شد که مقایسه‌ای بین وضعیت این نیروها در زیرمجموعه‌های این دو وزارتخانه صورت گیرد که اصلا قابل تامین نیست بنابراین همه کسانی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌کنند حتما شرایط علمی را برای تدریس دارند، اما برای این‌که به نیروی هیات علمی تبدیل شوند حتما باید روند جذب یعنی شرکت در فراخوان را طی کنند و مسیر دیگری برای حضور این افراد وجود ندارد.

 

 

منبع خبر: هیات علمی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics