تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش ۳ میلیاردی بودجه خدمات توانبخشی دانش آموزان استثنایی

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: بودجه بسته حمایتی خدمات توانبخشی به دانش آموزان استثنایی سال گذشته چهار میلیارد تومان بود که امسال به بیش از هفت میلیارد افزایش یافت.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، جواد حسینی روز جمعه  درباره اختصاص سرانه سالانه برای دانش آموزان استثنایی و اقدامات خدماتی برای آنها اظهار داشت: سرانه آموزشی بر اساس محاسبات سطحی برای هر دانش‌آموز، چهار میلیون تومان در نظر گرفته شده است که البته با احتساب زمین و فضای آموزشی این رقم بسیار بیشتر هم می‌شود.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با بیان اینکه سرانه در نظر گرفته شده برای دانش آموزان عادی به دانش‌آموزان استثنایی هم تعلق می‌گیرد، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی یک سازمان مستقل است که از سال ۱۳۷۰ با قوانین مجزا، در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و از این رو دارای ردیف بودجه مستقل نیز هست.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی از ردیف بودجه مستقل، هزینه‌های مربوط به آموزش و خدمات دانش‌آموزان را پرداخت می‌کند. به طور مثال سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بودجه به موضوع ایاب و ذهاب دانش‌آموزان اختصاص یافت.

حسینی یادآور شد: در سال گذشته بیش از چهار میلیارد تومان اعتبار برای بخش حمایتی توانبخشی دانش‌آموزان که در قالب مشاوره ای، توانبخشی و خدمات تخصصی توانبخشی ارائه می شود، اختصاص داده شد.

 

وی تعداد مراکز مشاوره برای دانش آموزان استثنایی را ۲۸ مرکز برشمرد که یک مرکز نیز مربوط به خدمات تخصصی است و ۸۵۰ نیروی توانبخش در مدارس خدمات آن را ارائه می‌دهند.

رییس سازمان آموزش و پرروش استثنایی در خصوص بسته‌های حمایتی توانبخشی گفت: سال گذشته ۱۶ قلم  و امسال ۱۷ قلم وسایل خدماتی مانند سمعک، ویلچر و خدمات دندانپزشکی به دانش آموزان ارائه شد.

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics