تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اهمیت ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی چاپ مطلب [ذخیره]

همه می‌دانیم که اداره پایدار و مطلوب کشور فقط با تکیه بر «نظام مالیاتی کارا، منصف و هوشمند» امکان‎پذیر است. در این راستا، یکی از اقدامات مهم در خصوص مدرن سازی نظام مالیاتی، اجرای طرح جامع مالیاتی بوده که با تکیه بر آن، خدمات مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از سازمان امور مالیاتی،  هم اکنون بیش از 30 خدمت مالیاتی به صورت الکترونیکی به مودیان ارائه می‌شود. پروژه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی از تازه‌ترین اقدامات سازمان امور مالیاتی کشور است که به منظور توسعه دولت الکترونیک و پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان در حوزه مکانیزاسیون فرایندها اجرایی شده و هم اکنون مودیان سراسر کشور با تأیید و ارسال فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست ها» که از کانال‌های مختلف الکترونیکی سازمان در دسترس قرار گرفته، از این خدمت نوین بهره مند می‌شوند. بر این اساس، برای تمام مودیان، حساب کاربری ایجاد و برای متقاضیان استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، اوراق تشخیص و قطعی مالیات بر عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور در این حساب کاربری، بارگذاری می شود.


از مزایای مهم ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، کاهش تردد مودیان و مأموران مالیاتی و به ویژه لزوم حذف فیزیکی مبادلات اداری و مالیاتی در راستای رعایت نکات بهداشتی ناشی از شیوع کرونا ویروس و تسهیل فاصله گذاری اجتماعی است. پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب و یا اقامتگاه قانونی شخص انجام می‌گرفت. در این شیوه گاهی به دلیل نبود مودی در محل، مشکلاتی برای مودیان و سازمان به وجود می‌آمد; به علاوه مودی نیز در مواردی مجبور می‌شد به منظور پیگیری وضعیت ابلاغ اوراق مالیاتی به ادارات مالیاتی مراجعه کند که این امر زمینه ترددهای غیرضروری به ادارات را به وجود می‌آورد.
لازم به یادآوری است که تمام ضوابط و رویه‌های مربوط به امر ابلاغ مورداشاره در فصل هشتم ق.م.م. (مواد 203 الی 209)، در ابلاغ الکترونیکی نیز به قوت خود باقی است.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics