تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

شرکت‌های بزرگ کشاورزی سطح بیمه محصولات زیرکشت را به حداقل رساندند

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: مخاطرات ناشی از شیوع ویروس مرگبار کرونا و افزایش بی‌سابقه نهاده‌های کشاورزی ، بیمه محصولات تابستانی در خوزستان را کاهش داده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از چابک آنلاین، محمد آلاله افزود:از مجموع ۴۳۰هزار هکتار سطح زیرکشت محصولات تابستانه خوزستان ، تنها پنج هزار و ۵۰۰هکتار از محصولات کشاورزی استان زیرپوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه از مجموع بیمه محصولات کشاورزی در استان ، ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار به برنج و ۲ هزارو ۸۰۰هکتار به ذرت اختصاص دارد خواستار بیمه کردن اراضی کشاورزی با توجه به مخاطرات احتمالی و حمایت از کشاورزان خسارت دیده شد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

رییس گروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان افزود: حتی شرکت های بزرگ کشاورزی نیز سطح بیمه محصولات زیرکشت را به حداقل رسانده‌اند و این وضعیت بخش کشاورزی خوزستان را در برابر حوادث غیرقابل پیش بینی آسیب پذیرترکرده است.

 

وی به شکنندگی بخش کشاورزی خوزستان نسبت به تغییرات آب و هوایی ، آفات ، سیل و سرما اشاره کرد و افزود: بیمه وسیله‌ای مناسب برای حمایت از بخش کشاورزی و افزایش ضریب امنیت غذایی است.

آلاله گفت:۳۱ مرداد ۱۳۹۹ آخرین فرصت برای بیمه محصول برنج در خوزستان است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۱۳۰هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت شلتوک رفته است اظهار داشت: سطح بیمه شده محصول شلتوک با کل سطح زیرکشت این محصول قابل مقایسه نیست.

 

هیات دولت امسال برای نخستین بار کشت برنج در خوزستان را به همراه استان های گیلان و مازندران مجاز اعلام کرد و شرایط برای بیمه ای یارانه ای این محصول فراهم شد.

با این وجود شالی کاران خوزستانی استقبال ناچیزی از بیمه محصول خود به عمل آورده‌اند.

در ۲ سال اخیر بروز خشکسالی بی سابقه و سیل مهیب فروردین ماه ۱۳۹۸ خسارات سنگینی به بخش کشاورزان خوزستانی وارد کرد.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال و عمل‌آوری ۱۳۸نوع محصول از نظر کمیت و تنوع تولیدات در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

 

منبع خبر: چابک آنلاین
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics