تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

سرقت ۳۰ میلیون یورویی از دستگاه‌های خودپرداز در آلمان

سارقان طی پنج‌سال گذشته و تنها در یکی از ایالت‌های آلمان با منفجرکردن دستگاه‌های خودپرداز بیش از ۳۰ میلیون یورو به سرقت‌برده‌اند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، از  سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مناطق مختلف آلمان شاهد حملات پراکنده به دستگاه‌های خودپرداز و سرقت دارایی های مردم است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

تارنمای شبکه دویچه وله در این رابطه نوشت: این نوع سرقت نقدی به ویژه در ایالت نوردراین ‌وستفالن، در نواحی مرزی با هلند، از پنج سال پیش به این سو به طور چشم‌گیری افزایش یافته است.

تنها در پنج سال گذشته در این ایالت سارقان موفق شده‌اند از طریق حمله به دستگاه‌های خودپرداز ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو پول نقد را با خود ببرند. در گزارشی که «هربرت رویل» وزیر امور داخلی ایالت نوردراین ‌وستفالن روز چهارشنبه ۲۹ مرداد در این رابطه به پارلمان ایالتی ارائه کرده به روند رو به رشد این نوع سرقت‌ها اشاره شده است.

 

در این گزارش آمده که ۶۳۴ مورد دزدی از دستگاه‌های خودپرداز در پنج سال گذشته در این ایالت صورت گرفته که ۱۲۵ مورد آن در هفت ماه گذشته اتفاق افتاده است. رویل خواستار محافظت بیشتر ماموران پلیس از دستگاه‌های خودپرداز شده است.

وزیر امور داخلی ایالت نوردراین‌وستفالن همچنین از نمایندگان بخش فنی بانک‌ها دعوت کرده که برای بحث و تبادل نظر در باره بالا بردن امکانات امنیتی دستگاه‌ها در ماه آینده در جلسه‌ای شرکت کنند. او گفت که  محافظت بهتر و موثرتر از دستگاه‌های خودپرداز در برابر حملات سارقان امکان پذیر است و باید برنامه‌ریزی و اجرا شود.

 

هفته گذشته نیز روزنامه تاگس‌اشپیگل با دست‌یابی به گزارشی از واحد اطلاعات مالی درباره سال ۲۰۱۹ از رشد ۵۰ درصدی موارد مشکوک به پولشویی در آلمان در سال گذشته خبر داد.

براساس گزارش‌های ثبت شده از تراکنش‌های مالی مشکوک به جابه‌جایی غیرقانونی پول و پدیده پول‌شویی، آلمان در سال ۲۰۱۹ شاهد بیش از ۱۱۴ هزار مورد مشکوک به پول‌شویی بوده است. این در حالی است که موارد تراکنش‌های مالی مشکوک در این کشور در این سال ۳۵۵ هزار مورد بوده که رشدی ۵۰ درصدی را در خصوص پولشویی و تامین مالی تروریسم در آلمان نشان می دهد.

این گزارش حاکی است که در سال ۲۰۱۸ نیز بیشترین موارد مشکوک به پولشویی مربوط به معاملات ملکی است. بخش عمده این پرونده‌ها به تراکنش‌های بانک‌ها و موسسات مالی آلمان و نیز معاملات ثبت شده توسط دفاتر اسناد و املاک رسمی و آژانس‌های فعال در بازار املاک و مستغلات مربوط می‌شود.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics