تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

۶ بسته حمایتی برای ۵ حوزه فناورانه اختصاص یافت

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی ریاست جمهوری از اختصاص ۶ بسته حمایتی برای پنج حوزه فناورانه شامل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین و حوزه فناوری‌های مجازی‌سازی و هوشمندسازی خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی محمدی روز شنبه در آیین رونمایی از سکوهای بومی در اولین برنامه ملی هوش مصنوعی با حضور سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری، عنوان کرد: حوزه هوش مصنوعی آینده دنیا را تحت تاثیر قرار می دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی در معاونت علمی ریاست جمهوری ادامه داد: دو سامانه رونمایی شده در زمینه پردازش صوت، تصویر و متن کاربرد دارد که یکی از سامانه ها ۴۰ ماژول هوش مصنوعی و سامانه دیگر ۶۰ ماژول هوش مصنوعی را طراحی کرده است. استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان عملا نیازی به طراحی ماژول های هوش مصنوعی برای محصولات خود نیستند.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه استفاده از این پلتفرم ها برای استارتاپ ها رایگان است، گفت: بخشی از فرآیند تولید محصول استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان با استفاده از این ماژول ها کوتاه می شود.

محمدی تصریح کرد: به عنوان مثال سامانه مدیریت هوشمند ایمنی در یک پالایشگاه که با استفاده از ماژول های هوش مصنوعی یک سیستم هوشمند کنترل و ایمنی بسیار بالا را پیاده سازی کرده است. علاوه بر آن امروز از یک برنامه استارتاپ پلاس رونمایی شد که در آن ۶ حمایت مختلف برای ۵ حوزه فناورانه شامل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین و حوزه فناوری های مجازی سازی و هوشمند سازی ارائه می شود.

 

وی در توضیح بسته های حمایتی، عنوان کرد: استارتاپ هایی که در این حوزه ها فعالیت می کنند می توانند از خدماتی که از سوی معاونت علمی ارائه می شود استفاده کنند. به عنوان مثال معادل هزینه ای که شتاب دهنده برای روند فعالیت خود صرف می کند تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان توسط معاونت علمی تامین می شود و اگر موفق شدند تا ۵۰ درصد آن به بلاعوض تبدیل می شود.

 

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال ادامه داد: همچنین شرکت دانش بنیانی که می خواهد با تیم دانشگاهی همکاری داشته باشد با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان گرنت همکاری به دانشگاه تخصیص می یابد. ۵۰ درصد هزینه شرکت در کارگاه های آموزشی فارغ التحصیلان این حوزه نیز پرداخت می شود.

 

وی ادامه داد: با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۴ برابر سرمایه گذاری شرکت ها در حوزه های فوق سرمایه گذاری می شود که سعی شده با در نظر گرفتن ۶ بسته حمایتی تمامی زنجیره تحت حمایت قرار گیرد و این طرح های حمایتی تحت عنوان استارتاپ پلاس به شرکت کنندگان ارائه می شود.

حمایت مالی از پایان نامه های ۵ حوزه در دوره کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰ میلیون، در دوره دکتری تا سقف ۳۰ میلیون و دوره پسا دکتری تا سقف ۵۰ میلیون تومان و همچنین ارائه سوبسید خدمات تا سقف ۳۰ درصدی و  شارژ کیف پول به مبلغ ۲۰ میلیون تومان نیز از دیگر حمایت های در نظر گرفته شده است.

 

سند راهبردی هوش مصنوعی تا یک ماه آینده به تصویب می‌رسد

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال تصریح کرد: سند راهبردی هوش مصنوعی نیز در معاونت علمی تصویب شده و تا یک ماه آینده به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد.

محمدی افزود: بخشی از برنامه هایی که تحت عنوان استارتاپ پلاس رونمایی شد، در سند توسعه هوش مصنوعی نیز قرار داده شده است و در این سند یک سری حمایت ها و اولویت ها تعیین شده است.

وی عنوان کرد: همچنین برخی حمایت ها برای توسعه صنعت هوش مصنوعی در سند قرار داده شده که مجموع این موضوعات سند راهبردی را تدوین کرده است.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics