تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

معاون وزیر: راهبرد مشارکت ۷۰ درصدی مردم در ورزش طراحی شد

معاون امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: با کمک نهادهای مختلف راهبرد شرکت ۷۰ درصدی مردم در ورزش همگانی را طراحی کردیم.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، «عبدالحمید احمدی» روز سه‌شنبه در نشست خبری هفته دولت که در راستای تشریح اقدامات حوزه معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد به تشریح آخرین فعالیت های صورت گرفته در این حوزه پرداخت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی اظهار داشت: در حوزه فرهنگی اقدامات قابل توجهی طی این سال‌ها انجام شده که می‌شود آن را از ۲ بُعد مورد بررسی قرار داد. بُعد نخست این اقدامات فرهنگ‌سازی در ورزش است تا مردم را با ورزش همراه و مشارکت حداکثری را ایجاد کنیم. اگر کم‌تحرکی در جامعه عادت شود رفع آن زمان‌بَر است و دشواری خاص خودش را دارد. در این زمینه یکی از کارهایی که در ٦ سال گذشته به آن توجه کردیم مشارکت مردم در ورزش و فرهنگ‌سازی ورزش است تا بتوانیم مردم را تشویق کنیم و در ورزش همراه شوند و این موضوع تنها کار وزارت ورزش و جوانان نیست بلکه رسانه‌ها،  صدا و سیما،  دانشگاه‌ها و نهادهای همکار نقش قابل توجهی دارند.

احمدی افزود: سعی کردیم با هماهنگی و هم‌افزایی در این راستا مردم را در ورزش همراه کنیم و توفیقاتی بدست آمد، اما با شرایط مطلوب فاصله داریم. هدف‌گذاری برای مشارکت مردم در میان مدت ٥٠ درصد و بلند مدت ٧۰ درصد است و اکنون در این هدف‌گذاری به ۳۵ درصد رسیدیم و می‌خواهیم ادامه دهیم.

 

امیدوارم همکاری با رسانه‌ها جدی‌تر شود. عمده توجه رسانه‌ها معطوف به ورزش قهرمانی است که سبب شده از سلامت مردم غفلت کنیم و هیچگاه مطالبه جدی را در ورزش همگانی ندیدم. تا حالا از یک رییس فدراسیون سوال نشده که برنامه ورزش همگانی شما چیست و امیدوارم این موضوع جدی‌تر دنبال شود.

معاونت امور فرهنگی و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد: بخش دیگری که باید به آن در حوزه فرهنگی توجه کنیم، موضوعات اجتمای در حوزه ورزش همگانی است. در این بخش سعی کردیم جامعه ورزش را با موضوعات فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی همراه کنیم و به مشارکت خوب جامعه ورزش دست یابیم. نگاه محیط زیستی به جامعه ورزش داشتیم و همراهی خوبی را در باشگاه‌ها و نیز کمک مردم در بحران‌های سیل و در موضوع کرونا در قالب پویش کمک مومنانه از اسفند ٩٨ شاهد بودیم و در ماه رمضان ٩٩ نیز پویش ملی گسترده‌ای داشتیم و بیش از ٤٠٠ هزار بسته حمایتی و معیشتی توزیع شد و این پویش هنوز ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: مشارکت ورزشی‌ها در سیل پنج استان و زلزله کرمانشاه کاملا ملموس بود. حضور و مشارکت جامعه ورزش در مناسبت ملی و انقلابی و مذهبی است که در این چند سال شاهد آن بودیم و در چهلمین سالگرد دفاع مقدس بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در طول ٤٣ هفته در مقاطعی جامعه ورزش مشارکت خواهد داشت.

احمدی همچنین گفت: تاسیس موزه ملی ورزش آرزوی ٤٠ ساله بود که با هماهنگی و همراهی خوب بین کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون‌های ورزشی انجام شد.

 

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در بخش دیگری با اشاره به ثبت‌نام کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی گفت: براساس استعلامی که از معاونت توسعه و مدیریت انجام شد  «غلامرضا جعفری» طبق مصوبه سازمان اداری و استخدامی نمی‌تواند به نهادهای عمومی غیردولتی و فدراسیون‌ها مامور شود. به عنوان کسی که ۲ سال از پایان خدمتش باقی مانده است براساس استعلام و پاسخی که در مرحله اول دریافت کردیم حضور وی در انتخابات منع قانونی دارد.  افرادی که در انتخابات این فدراسیون ثبت نام کردند، شرایط آنان در کمیته تطبیق تطبیق مورد بررسی و نتایج اعلام شده است.  کسانی که اعتراض دارند می‌توانند اعتراض خود را مطرح کنند.

احمدی همچنین درباره اساسنامه فدراسیون‌ها و اینکه آیا انتخابات فدراسیون ورزش روستایی براساس آیین‌نامه جدید برگزار می‌شود یا خیر، خاطر نشان کرد: در این زمینه دستورالعملی تنظیم شد، اما هنوز به مرحله اجرا نرسیده،  بنابراین انتخابات فدراسیون‌ها به روال قبل برگزار خواهد شد.

 

وی ادامه داد: کرونا یک چالش در ورزش همگانی بود و ورزش را زمین‌گیر کرد، اما در ورزش همگانی الگوهای جدیدی را مدنظر قرار دادیم که آثار مثبت آن را شاهد بودیم و تا زمانی که کرونا باشد برنامه‌ریزی ورزش همگانی از طریق فضای مجازی ادامه خواهد داشت.  

معاون وزیر ورزش تصریح کرد: بخش ورزش روستایی ظرفیت فرهنگی خوبی دارد که سعی می‌کنیم در جشنواره ورزش روستایی این مشارکت را افزایش دهیم به طوری که سال گذشته بیش از ٤٠٠ جشنواره در ورزش اقوام و روستایی برگزار شد. همچنین بر پایه کانون ورزش در روستاها برای پر کردن اوقات فراغت و کم‌تحرکی بین روستاها اقدام کردیم تا بتوان رقابت‌های بین جامعه روستایی را در شرایط مناسب برگزار کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در این دوره آن چیزی که بیشتر مورد توجه بود احداث زمین‌های چمن مصنوعی در مناطق روستایی بود که تا پایان سال سعی داریم یک هزار و ۸۵۰ زمین چمن مصنوعی را آماده کنیم و تا نیمه سال ١٤٠٠ به دو هزار و ۲۷۸ زمین چمن مصنوعی افزایش یابد.

احمدی در پایان درباره برگزاری دومین دوره جام «خوشه چین» گفت: اگر از شرایط کرونا عبور کنیم سعی داریم این جام را بهتر از سال قبل برگزار کنیم.

 

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics