تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استادان دانشگاه صنعتی قوچان ۳۲ مقاله پراستناد منتشر کردند

رییس دانشگاه صنعتی قوچان به انتشار ۳۲ مقاله تخصصی توسط استادان این مرکز آموزش عالی اشاره و بیان کرد: گفت: این پژوهشهای علمی آکادمیک در قالب ۱۸ مقاله پراستناد و چهار مقاله داغ در مجامع علمی بین‌المللی و نشریات پژوهشی جهان منتشر شده‌اند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر علی‌اصغر بهشتی روز دوشنبه در جمع افزود: دانشگاه صنعتی قوچان در این حوزه پس از دانشگاه فردوسی مشهد به ‌عنوان دانشگاه مادر رتبه دوم را کسب کرده است. دانشگاه فردوسی تاکنون ۶۵ مقاله پراستناد و شش مقاله داغ در مجامع علمی بین‌المللی و نشریات پژوهشی جهان منتشر نموده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی همچنین به انتشار ۳۹۷ مقاله علمی از استادان دانشگاه صنعت قوچان در سطح بین‌المللی اشاره و بیان کرد: مقاله‌های دانشگاهی برای کسب کیفیت بین‌المللی بر اساس دو شاخص "تعداد ارجاعات پژوهشگران دانشگاهی و دانشمندان آکادمیک" و نیز "شاخص H" ارزیابی می‌شوند. 

رییس دانشگاه صنعتی قوچان ادامه داد: شاخص H مقالات استادان این دانشگاه ظرف سال ۲۰۲۰ میلادی جاری تاکنون ۳۶ مورد بود که تا پایان همین سال بیشتر هم خواهد شد. 

 

وی گفت: "شاخص ارجاعات کلی" مقالات دانشگاه صنعتی قوچان نیز ظرف سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی به ترتیب هشت و ۷۱ مورد بود که در سال ۲۰۲۰ میلادی جاری به هزار و ۶۵۰ مورد افزایش یافته است.

دکتر بهشتی همچنین به قرار گرفتن استادان دانشگاه صنعتی قوچان ظرف سه سال متوالی در "فهرست دانشمندان برتر دنیا" اشاره و بیان کرد: این آمارها نشان می‌دهند فعالیت علمی پژوهشی اساتید این دانشگاه روندی رو به رشد و امیدوارکننده داشته‌ است.

 

وی افزود: همچنین تاکنون ۹ مورد اختراعات استادان دانشگاه صنعتی قوچان به ثبت رسیده و نیز ۹ واحد فناور و دانش‌بنیان این مرکز آموزش عالی محصولات تولیدی خود را تجاری‌سازی کرده‌اند. 

رییس دانشگاه صنعتی قوچان همچنین به بودجه پزوهشی این مرکز اشاره و بیان کرد: در حالی که تا سال ۱۳۹۳ تنها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بودجه برای طرحهای برون دانشگاهی صنعتی قوچان هزینه شده بود این میزان امسال به ۳۰ میلیارد ریال رسید. 

 

وی ادامه داد: سند راهبردی دانشگاه صنعتی قوچان هم تدوین ‌شده به تصویب هیات امناء این مرکز آموزش عالی رسیده است. بر اساس این سند دانشگاه صنعتی قوچان می‌بایست علاوه بر کسب مجوز راه‌اندازی هفت رشته جدید تحصیلات عالی شامل سه مورد در مقطع کارشناسی و چهار مورد در مقطع کارشناسی ارشد تا سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۰ نفر را به شمار اعضای هیات‌ علمی خود بیافزاید.

دکتر بهشتی به وضعیت متوازان مبتنی بر سرانه استاد به دانشجوی دانشگاه صنعتی قوچان در جذب دانشجویان نیز اشاره و بیان کرد: دو هزار و ۹۰۰ دانشجو هم‌اینک در ۱۵ رشته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این مرکز آموزش عالی در حال تحصیل هستند. ۴۲ درصد این دانشجویان از خارج استان خراسان رضوی، ۳۰ درصد آنها از داخل استان و ۲۸ درصدشان نیز به عنوان دانشجوی بومی از محدوده شهرستان قوچان جذب تحصیل در دانشگاه صنعتی قوچان شده‌اند.

 

وی در ادامه به برنامه‌های توسعه این دانشگاه نیز اشاره و افزایش دو و نیم برابری فضای آموزشی ظرف پنج سال اخیر، افزایش چهار برابری فضای آزمایشگاهی، اختصاص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی امسال به اتمام ساختمان دانشکده فنی مهندسی و تخصیص ۲۱۰ میلیارد ریالی بقیه اعتبار مورد نیاز همین طرح را از آن جمله برشمرد. 

رییس دانشگاه صنعتی قوچان همچنین به آغاز ساخت سلف‌سرویس دانشجویی در قالب دو مرحله با استفاده از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار سفر ریاست جمهوری، تکمیل مرحله نخست آن و نیاز به ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای مرحله دوم سلف‌سرویس اشاره و بیان کرد: اعتبارات امسال دانشگاه صنعتی قوچان بیشتر صرف تهیه تجهیزات آزمایشگاهی شده و با هزینه ۲۰ میلیارد ریال یک آزمایشگاه بهره‌برداری می‌شود.

 

۱۰ واحد دانشگاهی و موسسه آموزش عالی در شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان دایر است.

قوچان در فاصله ۱۸۰ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics