تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تحقق بیش از پیش عدالت، مهم‌ترین مقوله نظام مالیاتی است

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، سهم مالیات در بودجه کشور را بسیار حیاتی دانست و گفت: برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی، مهم‌ترین مقوله در نظام مالیاتی بشمار می‌رود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور ، یدالله موحد، رئیس‌کل دادگستری استان کرمان در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان، بر تعمیم احساس عدالت مالیاتی در جامعه به عنوان یک مولفه حیاتی تأکید کرد و گفت: مردم از پرداخت مالیات گلایه ندارند و احساس
می‌کنند وظیفه دارند که در اقتصاد کشور مشارکت داشته باشند اما فرار و تبعیض مالیاتی را تلخ می‌دانند و مدیران سازمان امور مالیاتی باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی، ثبات و تداوم در تحقق درآمدهای مالیاتی را موجب ارائه خدمات بهتر دولت در اجرای طرح‌های عمرانی و توسعه زیرساخت‌های شهری در کشور برشمرد و تصریح کرد: باید بررسی شود که آیا استان کرمان به تناسب مالیات پرداختی شرکت‌های بزرگ از بودجه‌های عمرانی و عمومی برخوردار می‌شود و در این رابطه، مدیران استانی باید پیگیری‌های لازم را انجام داده و نتایج آن را به مردم اطلاع‌رسانی نمایند.

 

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان افزود: سازمان امور مالیاتی می‌تواند با ارائه معافیت‌ها و مشوق‌های قانونی به منظور حمایت از واحدهای تولیدی، معدنی و صنعتی، کمک شایانی به تحقق جهش تولید نماید.
مدیرکل امور مالیاتی کرمان نیز در این دیدار از حمایت دستگاه قضائی استان از مجموعه امور مالیاتی تشکر کرد و گفت: مهم‌ترین سیاست نظام مالیاتی در سال جهش تولید این است که با تکمیل پایگاه اطلاعات مودیان، کشف فرارهای مالیاتی و شناسایی فعالان اقتصادی فاقد پرونده مالیاتی، درآمدهای پیش‎بینی شده امسال را محقق نماید.

 

سلمانی با اشاره به اهمیت آموزش مودیان جهت آشنایی با قوانین و مقررات مالیاتی اذعان داشت: امور مالیاتی استان با برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به اعضای اتاق‌های بازرگانی و اصناف و آشنایی ایشان با قوانین مالیاتی، نقش موثری در ارتقاء سطح عمومی دانش آنان در زمینه نحوه اجرا و چگونگی پرداخت مالیات و شرایط برخورداری از معافیت‌های مالیاتی داشته است.

وی، برقراری بیش از پیش عدالت مالیاتی را از اهداف هوشمند سازی نظام مالیاتی برشمرد و افزود: وصول درست و با اصول مالیات، فشار روی تولید را کاهش می‌دهد که در این راستا نیازمند همکاری دستگاه قضائی استان هستیم.
مدیرکل امور مالیاتی کرمان خاطرنشان کرد: از عملکرد سال 98 به بعد، شیوه علی الراس به طور کامل از نظام مالیاتی برچیده می‌شود و ملاک تشخیص درآمد، اطلاعات واقعی و اسناد و مدارک مودی خواهد بود.

 

سلمانی با اشاره به واریز بیش از 1100 میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان از محل درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در سال 98، خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهار درصد از مجموع وصولی مالیات استان کرمان از سوی اصناف، 23 درصد از سوی حقوق بگیران، 65 درصد از سوی شرکت‌های بزرگ استان و 8 درصد از طریق مالیات بر ارث و سایر منابع اخذ می‌شود.

 

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics