تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طرح جابجایی رشته‌ها در دانشگاه آزاد اجرا می‌شود

رییس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی از طرح این دانشگاه برای جابجایی رشته‌ها به منظور اشتغال دانشجویان متناسب با رشته تحصیلی‌ آنها خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهروز طهماسب کاظمی گفت: گاهی شاهد هستیم رشته هایی در برخی استان ها و مناطق کشور ارایه می شود که نیازهای شغلی آن رشته تحصیلی در آن منطقه کم است و خیلی از افراد در محل زندگی خود آینده شغلی روشنی ندارند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: شورای گسترش و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی به سرعت و دقت مطابق با مصوبات و استانداردهایی که وزارت علوم و بهداشت دارند، کارهای آمایشی رشته ها را پیگیری می کند.

رییس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که قرار است جابجایی رشته ها را تا حدی که در این دانشگاه آزاد مجاز است، اجرایی کنیم، ادامه داد: طرح جابجایی رشته ها به این صورت است که مثلاً یک رشته در جایی دایر شده و دانشجو جذب می کند اما این رشته نزدیک به مشاغل آن منطقه نیست و فارغ التحصیلان در محیط اطرافشان شغل متناظر آن رشته را ندارند.

 

طهماسب کاظمی ادامه داد: در واقع می خواهیم رشته ها را با هزینه زیاد از یک واحد یه واحد دیگر و از یک شهر به شهر دیگر جابه‌جا کنیم تا بتوانیم دانشگاه آزاد را به بدنه اجتماع و جامعه نزدیک کنیم؛ چرا که بر این باور هستیم که رشد و پیشرفت منطقه از طریق ارتقای توانمندی نیروی انسانی آنجا رخ دهد.

وی با یادآوری این که کارهای آمایشی این طرح به سرعت در حال انجام است، گفت: در حال حاضر برای اجرایی کردن این طرح یک مجوز کلی گرفته ایم. بر این مبنا هر استانی که در شورای گسترش و برنامه ریزی دانشگاه، گزارش آمایشی خود را ارایه می دهد، بر همان اساس رشته ها را جابه‌جا می کنیم و متناسب با نیازهای منطقه ای آنها را سامان می دهیم.

 

رییس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد تأکید کرد: در جابه‌جایی رشته ها مراقب هستیم که به سایر زیرنظام‌های آموزش عالی صدمه نزنیم؛ یعنی این طور نشود که سایر دانشگاه‌ها در جذب دانشجو با مشکل مواجه شوند.

طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه آزاد اسلامی این مسوولیت اجتماعی را پذیرفته ایم که رشته ها را متناسب با مشاغل و فرهنگ منطقه به گونه‌ای جابه‌جا کنیم که افرادی که در دانشگاه آزاد اسلامی درس می ‌خوانند، خیلی نگران شغل نباشند.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics