تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

دانشگاه فرشچیان تضمین کارآفرینی دانشجویان را دنبال می‌کند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد هنرهای اسلامی-ایرانی استاد فرشچیان گفت: برای پذیرش دانشجو سعی کرده‌ایم با کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی و هنرهای سنتی مرتبط شویم تا کارآفرینی محقق و اشتغال دانشجویان نیز تضمین می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، بهمن نامورمطلق گفت: مدت‌ زیادی است هنرمندان عرصه هنرهای سنتی متوجه شده‌اند که با نظام جدید آموزشی نمی‌توان هنرمند بومی سنتی تربیت کرد و همواره امیدوار بودند روزی در نظام آموزش عالی تحولی ایجاد شود و براساس این تحول بتوانند پاسخ مثبت و متناسبی به نیازهای آموزشی هنرهای سنتی و بومی دهند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: یکی از جلوه های آموزش سنتی، نظام استاد شاگردی است. در این شیوه آموزشی، استادان بزرگی در سطح بین‌المللی تربیت شده‌اند که از جنبه جهانی شناخته شده هستند و مکاتب گوناگونی مانند مکتب هرات، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد و... از نظام استاد شاگردی بهره گرفته‌اند. هنرمندان این عرصه اصرار داشتند این نظام که قبلاً تجربه شده و به مسائل پاسخ داده است، بار دیگر به روز و احیا شود.

 

نامور مطلف تصریح کرد: قصد داریم واحد فرشچیان، دانشگاهی کارآفرین و خلاق باشد و در این راستا عزم جدی داریم شاخص‌های این دانشگاه با معیارهای دانشگاه‌های خلاق و کارآفرین همراهی کند و صاحب سبک باشیم.

وی توضیح داد: برای پذیرش دانشجو با کارگاه‌های بزرگ صنایع دستی، هنرهای سنتی و نهادهایی که متولی این کارگاه‌ها هستند و همچنین انجمن‌های صنفی مرتبط شدیم تا پیام ما را به گوش دانشجویان مستعد برسانند. در نتیجه کارگاه‌ها، انجمن‌های مرتبط و نهادهای متولی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگستان هنر، وزارت میراث فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای تحقق هدف این واحد مرتبط و همراه شدند و موافقت کردند تعدادی از دانشجویان این واحد را بورسیه کنند.

 

سرپرست دانشگاه عنوان کرد: این دانشجویان از ابتدای تحصیل تضمین اشتغال خواهند داشت. این حرکت چنانچه بی‌سابقه نباشد، کم سابقه است. به عنوان مثال در رشته شیشه و سفال تمام دانشجویان تضمین شغل دارند، در رشته فرش نیز تدابیری اندیشه شده است که دانشجویان بتوانند صاحب کارگاه شوند.

وی افزود: بنابراین علاوه بر امتیازات بسیاری که این واحد دانشگاهی دارد، امتیاز تضمین شغل به واسطه قراردادی که این واحد با واحدهای تولیدی و کارگاه منعقد کرده، قابل توجه است.

نامور مطلق تصریح کرد: به همین دلایل اگر هنرجویان و خانواده‌هایشان شرایط دانشگاه استاد فرشچیان را به خوبی بشناسند، مطمئناً بسیار مایل خواهند بود که فرزندانشان در شرایط خوب دانشگاهی که هم به هویت ملی می‌پردازد و هم معنویت اسلامی هنجار اصلی آن است، تحصیل کنند.

 

در جذب دانشجو کیفیت مهم‌تر از کمیت است

وی گفت: به موضوع کارآفرینی در این واحد به طور جدی پرداخته شده است و دانشجویان تحت تعلیم بهترین استادان این عرصه قرار می‌گیرند. ساختار مناسب استاد شاگردی برای آموزش درنظر گرفته شده است؛ از آنجا که قرار است دانشگاه استاد فرشچیان از آینده زیبایی‌شناسی و آینده هنری این مرز و بوم حراست کند.

نامور مطلق افزود: از نظر کمی، دانشجوی اندکی پذیرش می‌شود و از نظر کیفی ظرفیت بالایی لحاظ شده است؛ چرا که این دانشگاه کیفی‌گراست و چنانچه مخاطبان هدف متوجه این امتیازات شده باشند استقبال خواهند کرد.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics