تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی، گامی در جهت اجرای طرح جامع مالیاتی

پرداختن به امور کشور و اداره آن از دغدغه های اصلی دولتمردان و مسئولین هر کشوری است. در همین راستا فراهم آوردن بودجه ای پایدار و مستمر، نبض تپنده هر گونه اقدامی می باشد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، تکیه بر در آمدهای مالیاتی، رکن اصلی این اندیشه سترگ است که در واقع بازوی توانمند دولت برای اداره امور کشور و پاسخگویی به مطالبات عمومی است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

رسیدن به یک سیستم مالیاتی هوشمند و بهینه، برنامه ریزی فراگیر و کارآمد را می طلبد.طرح جامع مالیاتی که چند سالی است با هدف تحقق عدالت مالیاتی و گردآوری اطلاعات دقیق مودیان مالیاتی و وصول عادلانه مالیات راه اندازی شده ، یکی از اقداماتی است که با رویکرد رسیدن به نظام مالیاتی هوشمند طراحی شده است.

 


پیرو اجرای این طرح و در پی مدرن سازی نظام مالیاتی، تازه ترین اقدام سازمان مالیاتی با عنوان" ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی" به منصه ظهور رسیده است.
بر همین اساس و به منظور جلوگیری از مراجعه غیرضروری مودیان به ادارات امور مالیاتی و نیز با هدف کاستن از اتلاف انرژی و هزینه مودیان، مقرر شده اشخاص حقیقی و حقوقی و صاحبان مشاغل با مراجعه به سامانه الکترونیک سازمان به نشانی www.tax.gov.ir در زمانی کوتاه و با فراغ بال اوراق مالیاتی خود را مشاهده نمایند.


توضیح اینکه: تمامی مودیان که دارای پرونده مالیاتی می باشند با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک و ثبت درخواست استفاده از خدمات ابلاغ الکترونیکی، قادر خواهند بود حساب کاربری برای خود فعال کرده و از مزایای این طرح استفاده نمایند.


پس از انجام اینکار همه اوراق مالیاتی که برای پرونده هر مودی در سامانه های سازمان مالیاتی صادر می شود، به صورت خودکار بر روی حساب کاربری مودی مالیاتی بارگذاری و توسط وی قابل مشاهده می باشد. همزمان با اینکار از طریق تلفن همراه برای مودی پیامک اطلاع رسانی ارسال می گردد تا مودی درجریان امرقرار گرفته و برای مشاهده اوراق خود به حساب کاربری مربوطه مراجعه نماید.


پس از مشاهده اوراق مالیاتی توسط مودی، وضعیت آن از ابلاغ نشده به ابلاغ شده تغییر یافته و تاریخ مشاهده اوراق در حساب کاربری به عنوان تاریخ ابلاغ فیزیکی در سامانه مالیاتی ثبت می شود.
لازم به ذکر است که این تاریخ، معیار محاسبه زمانهای قانونی دیگر محسوب شده و ابلاغ انجام شده طبق قانون ، شامل تمام پیامدهای ابلاغ فیزیکی خواهد بود.


ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی به لحاظ تسهیل و تسریع در انجام امور، مزایای زیادی را هم برای مودی و هم برای نظام مالیاتی در بر دارد. بدینگونه که مودی مالیاتی از مراجعه حضوری به اداره مالیاتی بی نیاز شده و بدون صرف وقت و هزینه امور مالیاتی خود را انجام می دهد.


ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی و عملیاتی که مودی در حساب کاربری خود برای مشاهده اوراق انجام می دهد، سازمان مالیاتی را از دریافت اوراق توسط مودی مطمئن ساخته و مشکلاتی که گاهی به علت عدم حضور مودی برای دریافت اوراق به وجود می آورد را مرتفع می سازد.

 

منبع خبر: سازمان امور مالیاتی کشور
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics