تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تدوین ۱۱۰ برنامه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌ بنیان

معاون مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری از تدوین ۱۱۰ برنامه حمایتی از شرکت‌های بنیان در اکوسیستم نوآوری کشور خبر داد و گفت: بخشی از این برنامه ها ذیل قانون حمایت‌های دانش بنیان و بخشی با سایر دستگاه‌ها مانند خدمات نظام وظیفه تعریف شده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا ، سعید منجم‌زاده در رویداد مجازی خوش آمدگویی به شرکت های دانش بنیان جدید در صندوق نوآوری و شکوفایی درخصوص نحوه دسترسی شرکت‌های دانش بنیان به خدمات ارایه شده، افزود: حمایت‌های ذیل قانون معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری شامل معافیت‌ها و حمایت‌های مالی، معافیت‌ها و تسهیلات گمرکی، بیمه تامین اجتماعی، استقرار شرکت‌ها، خدمات تامین مالی صندوق نوآوری و شکوفایی، بیمه‌های بازرگانی و ساخت داخل کالاهای دانش بنیان است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: علاوه بر این برای سایر دستگاه‌ها نیز حمایت‌هایی طراحی شد که خدمات توانمندسازی، حمایت‌های صادراتی و رفع نیازهای فناورانه بخشی از آن حمایت ها است.

سیاوش ملکی‌فر معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این رویداد، سبد خدمات متنوع صندوق نوآوری برای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان را تشریح کرد.

 

وی گفت: فرآیند دانش بنیان شدن ارتباطی با صندوق نوآوری ندارد و پروسه تامین مالی صندوق بعد از اخذ مجوز دانش بنیانی آغاز می‌شود،  در مواردی شرکت‌ها با محصولاتی غیردانش بنیان، دانش بنیان هستند یا محصولی دانش بنیان در شرکتی غیردانش بنیان دارند که این صندوق برای هر دو گونه نیز خدمات تعریف کرده است به عبارت دیگر بخشی از تسهیلات صندوق محصول محور و برخی شرکت محور است.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی یادآور شد: شروط دانش بنیان بودن یک محصول شامل ساخت نمونه اولیه، تولید مبتنی بر توان داخلی و قرار گرفتن در فهرست محصولات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری می‌شود.

ملکی فر تسهیلات شرکت محور و محصول محور را توضیح داد و گفت: تسهیلات محصول محور دارای نظارت، پرداخت مرحله‌ای، ارزیابی فنی، مالی و بازار هستند و مبالغ کمتر از ۵۰۰ میلیون تومان از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری پرداخت می‌شود که شامل تسهیلات نمونه‌سازی، قبل از تولید صنعتی، تولید صنعتی، لیزینگ، استصناع و سرمایه در گردش داخلی است.

 

وی ادامه داد: تسهیلات محصول محور نیز فاقد نظارت، پرداخت یک جا و دارای ارزیابی مالی و اعتباری است که ثبت درخواست آنها صرفا از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی است؛ این تسهیلات شامل سرمایه در گردش بانکی، سرمایه در گردش فوری، خرید یا ساخت فضای کاری، رهن فضای کاری، اشتغال پایدار و اسناد خزانه اسلامی است.

معاون توسعه صندوق نوآوری وشکوفایی خاطرنشان کرد: خدمات مالی این صندوق به شرکت‌های غیر دانش بنیان از طریق بیش از ۴۰ صندوق پژوهش و فناوری ارایه می‌شود که در استان‌های مختلف و به‌صورت موضوعی در اکوسیستم نوآوری فعالیت می‌کنند.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics