تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کشف قیمت 160 تومانی هر سهم امید

دقایقی قبل ۱۰ درصد از سهام «امید» به روش ثبت سفارش در بازار دوم بورس تهران برای اولین بار عرضه و کشف قیمت شد و به هر کد معاملاتی ۳۱۰۷ سهم تخصیص داده شد.

تعداد ۴۹۰ میلیون سهم معادل ۱۰ درصد از سهام شرکت تامین سرمایه امید به عنوان پانصدوهشتمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در نماد “امید” عرضه و به قیمت هر سهم ۱۶۰ تومان در ساعت ۱۶:۵۳ کشف قیمت شد.

نماد معاملاتی “امید” در بخش فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی گروه فعالیت‌های جنبی واسطه گری های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی و طبقه فعالیت های جنبی واسطه گریهای مالی طبقه بندی نشده در جای دیگر در فهرست نرخ‌های بازار دوم قرار گرفته است.

ارزش گذاری قیمت پایه سهام شرکت تامین سرمایه امید از سوی مرکز ارزش گذاری برند ویرا بر اساس مدل میانگین موزون تنزیل جریان نقد آزاد  (FCFE) و ضریب اتکای ۴۰ درصدی به قیمت هر سهم ۲۰۱۳ ریال و بر مبنای مدل تنزیل سود تقسیمی (DDM)  و ضریب اتکای ۳۰ درصد به قیمت هر سهم ۱۸۰۱ ریال و بر اساس مدل ارزش نسبی ( P/E)  با ضریب اتکای ۳۰ درصد به مبلغ ۲۳۹۰ ریال به ازای هر سهم ارزش‌گذاری شده است که با فرض تدذاوم فعالیت،ارزش ذاتی سهام شرکت تامین شرمایه امید معادل ۲۶۰۳ ریال به ازای هر سهم محاسبه شده است .

بر این اساس با توجه به درنظر گرفتن قیمت سهام برای عرضه اولیه که بطور معمول پایین تر از ارزش ذاتی در نظر گرفته می شود حداقل و حداکثر قیمت هر سهم به ترتیب ۱۵۰۰ ریال و ۱۶۰۰ ریال تعیین شده است.

به گزارش فارس دوره ثبت سفارش از ساعت ۱۰ الی ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز بود که طی این مدت امکان اصلاح و یا حذف سفارش وجود داشت.

سهمیه در نظر گرفته شده برای هر کد حقیقی و حقوقی حداکثر ۱۰ هزار سهم و هر کد معاملاتی تنها مجاز به ارسال یک سفارش بود . همچنین ورود سفارش صرفاً به کد معاملاتی و در دوره زمانی اعلام شده و به قیمت محدود در دامنه قیمتی تعیین شده ۱۵۰ تومان الی ۱۶۰ تومان بود.

پس از اتمام دوره ثبت سفارش،کشف قیمت با توجه به وضعیت سفارشات ثبت شده در دوره ثبت سفارش و مطابق با مفاد مندرج در ماده ۱۷ دستورالعمل پذیره نویسی و عرضه اولیه اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران و فرا بورس ایران مصوب ۱۴ دی ماه ۱۳۹۵ به قیمت هر سهم ۱۶۰ تومان انجام شد. این رقم اندکی بیش از ۶۱ درصد از ارزش ذاتی ۲۶۰۳ ریالی هر سهم “امید” است و به هر کد معاملاتی ۳۱۰۷ سهم تخصیص داده شد.

 

 

منبع خبر: رادیو سهام
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

مریم مجتهدزاده |   1396/10/10 01:32:30   |
0     0
نماد معاملاتی "امید" در بخش فعالیت های جنبی واسطه گری های مالی گروه فعالیت‌های جنبی واسطه گری های مالی به جز تامین وجوه بیمه و بازنشستگی و طبقه فعالیت های جنبی واسطه گریهای مالی طبقه بندی نشده در جای دیگر در فهرست نرخ‌های بازار دوم قرار گرفته است.
 پاسخ 
دیدگاه کاربران
دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics