تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

زیرساخت آموزش مجازی در دانشگاه فنی و حرفه ای فراهم است

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از آمادگی تمام دانشکده‌های این دانشگاه در سراسر کشور برای ارائه آموزش‌ها به شیوه مجازی در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۹۹ خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، به دلیل وضعیت نامعلوم ماندگاری ویروس کرونا در کشور، دانشگاه فنی و حرفه‌ای در حوزه آموزش منطبق با تصمیمات ستاد ملی کرونا پیش خواهد رفت. به طور حتم در استان‌های وضعیت قرمز آموزش‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی افزود: دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای از ۲۲ شهریورماه و دانشجویان تازه وارد نیز پس از اعلام نتایج، آموزش خود را آغاز می کنند. در سال تحصیلی جدید ترکیبی از آموزش سنتی و آموزش مجازی را پیش بینی کرده ایم.

 

صالحی عمران با اشاره به برگزاری جلسه معارفه دانشجویان جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای، عنوان کرد: در این معرفی دانشجویان با دانشکده‌ها و فضاهای دانشگاهی آشنا می‌شوند.

فراهم آوری زیرساخت های آموزش مجازی

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید آموزش برخی دروس الکترونیکی خواهد بود و تمامی زیرساخت‌های لازم برای این شیوه آموزش تدبیر شده است.

صالحی عمران تاکید کرد: آموزش مجازی با استفاده از نرم افزار «سمیاد» که از سوی این دانشگاه طراحی شده است، صورت می‌گیرد. پیش بینی می‌کنیم حدود ۵۰ درصد آموزش‌ها به صورت آنلاین ارایه شود. این شرایط برای دانشکده‌های نقاط دوردست نیز صادق است.

وی افزود: حتی پس از پایان و ریشه کنی ویروس کرونا نیز آموزش‌های مجازی این دانشگاه ادامه می‌یابد.

 

امکان ارائه آموزش دروس عملی به صورت مجازی

وی در ادامه با اشاره به دشواری‌های آموزش از راه دور برای دروس عملی گفت: این دروس نیاز به محیط کار عملی دارند و دشواری‌های خود را برای آموزش از طریق مجازی دارا می‌باشند اما دانشگاه فنی وحرفه‌ای برای این مساله تدبیری اندیشیده است.

صالحی عمران افزود: آموزش دروس عملی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از طریق کارگاه های مجازی، آزمایشگاه‌های مجازی و شبیه سازی‌ها صورت خواهد گرفت. در این زمینه با دانشگاه‌های خارج از کشور نیز برای دریافت تجارب آن‌ها مکاتبه کرده‌ایم و این فرصت را فراهم آورده‌ایم.

 

تجهیز کارگاه‌ها برای سال تحصیلی جدید

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ادامه از تجهیز تمامی ۷۶ دانشکده فنی و حرفه‌ای سراسر کشور تا پیش از مهرماه خبر داد و گفت: اکنون در مرحله خرید تجهیزات قرار داریم و آزمایشگاه و کارگاه‌های این دانشگاه در سراسر کشور تا پیش از آغاز تحصیلی تجهیز می شوند.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics