تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تایید درخواست نیمی از خانواده های دارای 2 معلول به بالا برای مسکن مهر

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: قرار بود تا پایان سال 96 مناسب سازی مسکن خانواده های دارای 2 معلول انجام شود که به دلیل کمبود اعتبار، تا کنون محقق نشده است.

 

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: قرار بود که تا پایان سال 96 مناسب سازی مسکن خانواده های دارای 2 معلولانجام شود که متاسفانه به دلیل کمبود اعتبار در شهر تهران، تا کنون این وعده محقق نشده است.

اسدی یادآور شد: مسئله مناسب سازی منازل و واگذاری مسکن به خانواده های دارای 2 معلول، برای معلولان تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در دستور کار این سازمان در سال جاری قرار داشت که این موضوع هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است.

وی افزود: خانواده های دارای دو معلول به بالا در اولویت دریافت کمک هزینه برای مناسب سازی منازل خود قرار دارند و به هر خانواده، از سوی سازمان بهزیستی به طور متوسط، مبلغ 2 میلیون تومان برای این امر پرداخت می شود که یکسان بودن این مبلغ در تهران و شهرستان ها موضوع مهم دیگری است چراکه  کفاف مناسب سازی منازل در تهران را نمی دهد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: 100 خانواده دارای 2 معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی در کلانشهر تهران، شهرستان ری و شمیرانات شناسایی شدند و اعتبار مورد نیاز برای مناسب سازی به 70 خانواده پرداخت شده است که تاپایان سال تعداداین خانواده ها به 100 خانوار می رسد.

اسدی تصریح کرد: اعتبار و بودجه فعلی سازمان بهزیستی برای موضوع مناسب سازی منازل خانواده های دارای 2 معلول کفاف نمی دهد و به همین دلیل در این زمینه از مشارکت های مردمی و خیران نیز استفاده می کنیم تا این  موضوع محقق شود و دغدغه خانواده های فوق را کاهش دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مناسب سازی خانه های خانواده های دارای دو معلول در استان تهران تا پایان سال 96 محقق نشده است، اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل کمبود اعتبار، متاسفانه در شهر تهران نسبت به دیگر استان ها مسئله مناسب سازی منازل معلولان با کندی پیش می رود و در سایر استان ها با سرعت بیشتری در حال انجام است.

تایید درخواست نیمی از خانواده های دارای 2 معلول به بالا برای مسکن مهر

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تاکید کرد: مسکن مهر در استان های دیگر در خود شهر و یا حومه آن واقع شده است، اما در شهر تهران، چیزی به نام مسکن مهر نداریم و مسکن مهر در شهرستان های اطراف مثل  پیشوای ورامین، پردیس، پرند و ملارد قرار گرفته است و خانواده های دارای معلول از این موضوع استقبال نمی کنند.

اسدی ادامه داد: از ثبت نام مجموع خانواده های 2 معلول به بالا، که شامل 2300 خانواده می شد در سامانه سازمان بهزیستی، که متقاضی مسکن مهر بودند، درخواست حدود نیمی از آنان به تایید رسید که البته بقیه آنها دارای خانه بودند.

وی اظهار کرد: از تعداد خانواده هایی که متقاضی مسکن مهر بودند، بیشتر آن ها ساکن شهر تهران هستند از این رو  موافقت نمی کنند که در شهرستان های اطراف تهران ساکن شوند که البته باید به آنها حق داد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران تصریح کرد: واقع شدن مسکن مهر استان تهران در شهرستان های اطراف و عدم استقبال خانواده های دارای 2 معلول از این مسکن ها، میزان درخواست های کمک هزینه برای مناسب سازی منزل آنها را افزایش داده است و این مسئله با اعتبار اختصاص یافته این امر در تناقض است.

اسدی خاطرنشان کرد: حتی اگر مسئولان برای خرید خانه برای خانواده های دارای 2 معلول کمک هزینه 50 میلیون تومانی در نظر بگیرند، این مبلغ برای مددجویان تهرانی مشکلی را حل نمی کند و نمی توانند خانه دار شوند.

وی افزود: در نظر بگیرید اگر بخواهیم در پایین ترین منطقه شهر هم برای خانواده های دارای 2 معلول خانه خریداری کنیم، حداقل به 200 میلیون تومان برای هر خانواده نیاز داریم و مطمئنا تامین این اعتبار نیز برای دولت مقدور نخواهد بود.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران بیان کرد: بر این اساس مسئولان باید چاره دیگری بیندیشند و خیران و سایر نهادها نیز در این مسئله مشارکت کنند و دستگاه های مختلف نظیر شهرداری از محل املاک مزایده ای و یا موارد مشابه در این موضوع تخفیف هایی را در اختیار خانواده های دارای چند معلول قرار دهند.

اسدی یادآور شد: باید در نظر داشت که در مسئله تامین مسکن برای خانواده های دارای 2 معلول در تهران و دیگر استان های کشور نمی توان نسخه واحدی را تجویز کرد،زیرا شرایط استان تهران با آنها متفاوت است و حتی می توان گفت که خانواده های فوق به لحاظ مسکن مشکلات بیشتری دارند.

منبع خبر: شهرخبر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics