تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی در مناطق محروم

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در بخش دوم سخنرانی در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور از رشد نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان مدارس غیردولتی خبر داد و افزود: با اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی از معلمان شاغل در مدارس غیردولتی در مناطق محروم حمایت شد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از سایت دولت، آموزش‌وپرورش عصر امروز مجتبی زینی‌وند در سی‌وچهارمین اجلاس سراسری روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور که در سالن اجتماعات  ساختمان شهید رجائی برگزار و روسا و مدیران آموزش‌وپرورش از طریق ویدئو کنفرانس درآن حضور داشتند در میزگرد تخصصی بازگشایی مدارس که در نوبت دوم اجلاس برگزار شد، با اشاره به رشد نرخ پوشش تحصیلی دانش آموزان مدارس غیردولتی از ۸،۱۹ درصد به ۱۳،۹۸ درصد اظهار کرد: در سال تحصیلی که قبل پوشش تحصیلی یک‌میلیون و۸۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی در مراکز پیش‌دبستانی غیردولتی سراسر کشور و رشد ۱۴،۱ درصدی نسبت به سال قبل را داشتیم. همچنین پوشش تحصیلی یک‌میلیون و ۶۹۷ هزار و ۹۴۶ دانش‌آموز در مدارس غیردولتی با نرخ ۱۱،۷۵ درصدی نسبت به‌کل دانش‌آموزان کشور را داشتیم.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی تصریح کرد: تعیین شهریه۲۱هزار و۸۰۸ مدرسه غیردولتی بر اساس الگوی تعیین شهریه مصوبه شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی و مورد تائید سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از طریق سامانه مشارکت‌ها و کاهش شکایات مؤسسان از میزان شهریه مصوب ابلاغی از ۶۵ درصد به ۱۳،۵ درصد انجام شد.

 

تشکیل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۸

زینی وند ادامه داد: تشکیل صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با تشکیل هیات امنا و هیات مدیره و تأمین۷۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور اعطای تسهیلات به مؤسسان مدارس و غیره از فعالیت‌های این سازمان است.

 

وی از تدوین و تصویب تمامی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی خبر داد و افزود: در این خصوص تعداد ۲۱ جلسه تشکیل و تعداد ۱۵۰ مصوبه توسط شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی ارائه شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی با اشاره به سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص حمایت از معلمان شاغل در مدارس غیردولتی مناطق محروم گفت: با اختصاص ۲ هزار میلیارد ریال به صندوق حمایت از توسعه مدارس غیردولتی از معلمان شاغل در مدارس غیردولتی در مناطق محروم حمایت شد.

 

الکترونیکی سازی فرآیندهای سازمانی

وی ادامه داد: الکترونیکی سازی فرآیندهای سازمانی از قبیل تعیین شهریه، نظارت، شکایات مردمی، برگزاری جلسات شورای نظارت، صدور انواع مجوزهای فعالیت مدارس و مراکز غیردولتی در قالب ۱۳ سامانه اصلی و ۲۳ زیرسامانه و اپلیکیشن‌های مربوطه ازجمله برنامه‌های این سازمان است.

 

تدوین کتاب برنامه و راهنمای عمل فعالیت‌های فرهنگی تربیتی مدارس غیردولتی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از تدوین و چاپ کتاب برنامه و راهنمای عمل فعالیت‌های فرهنگی تربیتی مدارس غیردولتی خبر داد و اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری با وزارت کشور در اواخر سال ۹۸ باهدف جلب همکاری‌های سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و در راستای تحقق اهداف و وظایف آموزش‌وپرورش،‌ منعقد شد.

 

وی اضافه کرد: تفاهم‌نامه همکاری با شورای عالی استان‌ها و دستورالعمل اجرایی این تفاهم‌نامه در راستای پیشبرد برنامه‌های اجتماعی و ارتقاء سطح فرهنگی جامعه منعقد و برای اجرا به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ارسال شد.

 

 

منبع خبر: دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics