تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مشارکت مالیاتی مردم مستلزم شفاف سازی ، اعتماد و فرهنگ سازی است

نماینده مردم شاهرود، بسطام و میامی در مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت مردم در امر پرداخت مالیات مستلزم شفاف سازی ، اعتماد و فرهنگ سازی است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، خانی، نماینده مردم شاهرود و بسطام و میامی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، استقرار طرح جامع مالیاتی در کشور را موجب افزایش رضایتمندی مودیان مالیاتی عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح مستلزم ارائه اطلاعات جهت تکمیل پایگاه اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی از سوی سایر دستگاهها است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد، در سالهای اخیر با هوشمند سازی نظام مالیاتی شاهد برقراری عدالت اجتماعی و عدالت مالیاتی در جامعه بوده ایم.


خانی با اشاره به نحوی هزینه کرد مالیات در جامعه افزود ، مردم باید بدانند مالیات پرداختی در کجا هزینه خواهد شد اگر مردم از نحوی هزینه کرد مالیات مطلع شوند زمینه مشارکت مردم در پرداخت مالیات بهتر خواهد شد.


نماینده مردم شاهرود ، بسطام و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط کنونی و بحران اقتصادی کشور مالیات به عنوان منبعی پایدار در اقتصاد کشور به شمار می رود و بهترین راه برای مشارکت مردم در امر پرداخت مالیات شفاف سازی ، اعتماد و فرهنگ سازی می باشد .
خانی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ترویج فرهنگ مالیاتی و اطلاع رسانی به موقع و شفاف به آحاد مردم جامعه در خصوص نحوی هزینه کرد مالیات ، شاهد مشارکت جدی مردم در پرداخت به موقع مالیات باشیم .


در ادامه این دیدار، جواد انوری، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان وصول با اصول مالیات را اولویت اصلی اداره کل امور مالیاتی استان دانست و گفت: رضایتمندی مودیان مالیاتی و فعالان اقتصادی از سیاستهای اصلی این اداره کل می باشد و پرسنل اداره کل امور مالیاتی استان تکریم ارباب رجوع را اساس کار خود می دانند .
انوری با اشاره به اینکه طرح جامع محرک اصلی نظام مالیاتی در کشور و زمینه ساز اصلی عدالت مالیاتی است ; تصریح کرد: اجرای طرح جامع مالیاتی باعث کاهش هزینه های مالیاتی و صرفه جویی در وقت و زمان است و هوشمند سازی نظام مالیاتی، افزایش کارآیی پرسنل و کاهش ارتباط بین مودیان و ممیزان مالیاتی را در پی خواهد داشت و این امر موجب رضایتمندی مودیان خواهد شد .


مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان ادامه داد طبق ماده 97 قانون مالیاتهای مستقیم سازمان امور مالیاتی می تواند اظهارنامه های مالیاتی دریافتی را بدون رسیدگی مورد قبول قرار دهد و تعدادی از آنها را به طور نمونه انتخاب و برابر قانون مورد رسیدگی قرار دهد و چنانچه مودی از ارائه اظهارنامه در مهلت قانونی و مقرر خودداری نماید سازمان امور مالیاتی نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی اقدام می نماید و در صورت اعتراض مودی چنانچه ظرف مدت 30 روز از تاریخ ابلاغ برگ تشخیص ، نسبت به ارائه اظهارنامه اقدام نماید اعتراض وی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت .

انوری در خاتمه اظهار امیدواری کرد ، حذف قاعده علی الرأس و اجرای کامل طرح جامع مالیاتی زمینه ساز شفافیت نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی شود.

 

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics