تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

ایجاد 4100 واحد خورشیدی خانگی در کشور

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق گفت: قریب به 4 هزار و 100 واحد نیروگاه خورشیدی خانگی در کشور با مشارکت مردم ایجاد شده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، جعفر محمدنژاد 13 شهریور در مراسم افتتاح طرح‌های نیروگاهی در اردبیل اظهار کرد: ایران دارای منابع بسیار انرژی است که باید در راستای تقویت تولید و ایجاد بسترهای توسعه از آنها بهره‌ برد.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به اینکه در کشور بیش از 800 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته احداث شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال بالغ بر یک هزار واحد پنل خورشیدی خانگی نیز افتتاح خواهد شد.
 
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق به مزایای ایجاد نیروگاه‌های با مقیاس کوچک، بزرگ و متوسط در کشور اشاره کرد و گفت: کاهش تلفات در شبکه، ایجاد اشتغالزایی و پدافند غیرعامل از مزایای ایجاد این واحدهای نیروگاهی است.
 
محمدنژاد ادامه داد: علیرغم اینکه ایران کشوری با منابع نفت و گاز غنی است اما در انرژی‌های تجدیدپذیر نیز وارد عمل شده و توانسته‌ایم  در این بخش در کشور موفق عمل کنیم.
 
وی اردبیل را دارای منابع غنی انرژی به ویژه در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر اعلام کرد و گفت: تنها در یک نقطه و در منطقه مشگین‌شهر قابلیت استحصال 400 مگاوات برق از محل انرژی‌های زمین گرمایی داریم که این امر اردبیل را از نقاط متعدد کشور متمایز می‌کند.
 
سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایجاد چنین نیروگاه‌هایی را علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه‌ساز مهاجرت معکوس نیز دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در شرایط فعلی کشور روحیه‌ای بزرگ و همتی بلند می‌طلبد که در اردبیل ما امروز شاهد یکی از این طرح‌های جهادی هستیم که در راه اعتلای میهن و خدمت به کشور نیروگاهی با این وسعت و گستره اجرایی، احداث و بهره‌برداری می‌شود.

 

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics