تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

رکورد شکنی صنایع در مصرف برق همزمان با کسادی جهانی

میزان مصرف برق در بخش صنایع کشورمان سه شب متوالی از مرز پنج هزارمگاوات درحالی عبور کرد که درجهان به دلیل شیوع کرونا،‌صنایع با رکود و کسادی روبرو شده‌اند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، میزان مصرف برق در بخش صنایع در ساعت ۲۱ و ۲۶ دقیقه شب گذشته براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران که مورد بررسی خبرنگار اقتصادی ایرنا قرار گرفت به پنج هزار و ۷۰ مگاوات رسید.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

روند مصرف برق در شب و روزهای پیش نشان می‌دهد، مصرف افزایشی از ۱۲ شهریورماه ادامه دار است به گونه‌ای که در ساعت ۲۰ و ۲۱ دقیقه ۱۲ شهریور میزان مصرف پنج هزار و ۱۴۵ مگاوات ثبت شد.

 

روز سیزدهم شهریورماه و در ساعت ۱۴ و ۴۱ دقیقه میزان مصرف به رقم پنج هزار و ۱۷۸ مگاوات رسید و درساعت ۲۰ و ۲۶ دقیقه این روند ادامه یافته و به عدد پنج هزار و ۴۵۷ مگاوات رسید.

 

روند افزایشی مصرف در بخش صنایع درحالی رخ داده که مصرف برق در بخش خانگی و سایر بخش‌ها و همزمان با کاهش دمای هوا روندی نزولی به خود گرفته به گونه‌ای که در ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه روز گذشته مصرف در این بخش‌ها به ۴۷ هزار و ۵۳۳ مگاوات رسید .

 

میزان مصرف برق در ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه روز گذشته درحالی است که پارسال و در همین بازه زمانی ۴۹ هزار و ۷۰۵ مگاوات برق مصرف شده بود.

 

روند افزایشی مصرف برق در بخش صنایع نشان از رشد مصرف نسبت به سال گذشته دارد، ضمن اینکه «رضا اردکانیان» روزهای گذشته گفته بود: امسال در حالی که خیلی از کشورهای صنعتی دنیا به دلیل شرایط کرونایی و رکود و کسادی گزارش دادند پنج تا ۲۵ درصد انرژی کمتری را مصرف کردند و بازار برای آن وجود نداشت در صنایع بزرگمان بیش از ۱۱ درصد و عرضه انرژی در کل ۴.۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر بود.

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics