تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فعالان برای بومی‌سازی فناوری‌های فراورده‌های حلال فراخوانده شدند

معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری با انتشار فراخوانی از همه فعالان حوزه فناوری‌های فراورده‌های حلال دعوت کرد طرح‌های خود را تا ۱۵ مهرماه ارسال کنند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا، حلال به مجموعه غذاهایی گفته می‌شود که در دین اسلام مصرف آنها مجاز است. با توجه به اقبال گسترده جهانی نسبت به غذاهای دارای نشان حلال و ظرفیت‌های قابل توجه ایران در این زمینه، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این حوزه فراخوانی منتشر کرد و از فعالیت این حوزه برای بومی‌سازی فناوری‌های مرتبط با حوزه حلال، دعوت کرد طرح‌های خود را به این معاونت ارسال کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

بازار جهانی صنایع حلال روز به روز در حال گسترش است. محصولات غذایی مختلفی با نام تجاری حلال عرضه می‌شود که در کشور مالزی ثبت شده است، با این همه ایران نیز در این زمینه از ظرفیت قابل توجهی برخوردار است. برخی کشورهای اسلامی برای رونق بیشتر محصولات حلال، تعرفه‌های گمرکی ترجیحی برای این محصولات وضع کرده‌اند.

 

فراورده‌های حلال تنها محدود به صنایع غذایی نیست و صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی را نیز شامل می‌شود. با توجه به استفاده گسترده برخی شرکت‌های دارویی و آرایشی و بهداشتی بین‌المللی و غیر اسلامی، از برخی مواد اولیه که از نظر اسلام حلال نیست و حتی نجس شمرده می‌شود، داروها و لوازم بهداشتی و آرایشی حلال این اطمینان را به مصرف‌کننده می‌دهد که این محصولات بر اساس موازین شرعی تولید شده‌اند و استفاده از آنها بلامانع است.

با توجه به این که محصولات حلال در کشورهای غیر اسلامی نیز با استقبال قابل توجهی روبه‌ررو شده‌اند و ایران نیز ظرفیت بسیار گسترده‌ای در این زمینه دارد، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برنامه‌ای برای حمایت از این حوزه تدوین کرده است.

 

تولید هدفمند و بازارپسند بسیاری از محصولات حلال نیازمند فناوری‌های نوین است. شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و فعالان فناور آشنا با حوزه حلال می‌توانند در این زمینه نقشی کلیدی ایفا کنند. بر این اساس معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با انتشار فراخوانی از علاقه‌مندان دعوت کرد برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فرم‌های مربوطه با پست الکترونیکی megaprojectscenter@isti.ir  مکاتبه کنند.

 
 

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics