تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فروش دارایی برای ورود به بازار سرمایه اشتباه است

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، فروش مسکن و خودرو و دیگر دارایی ها را برای ورود به بازار سرمایه اشتباه خواند و گفت: توصیه می کنیم افرادی که در بورس فعالیت می کنند، سهام مجموعه ای از شرکت های سرمایه گذاری را خریداری کنند و به هیچ عنوان تک سهم نخرند.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، محمدرضا پورابراهیمی بازار سرمایه و حوزه سهام را انعکاسی از عملکرد واقعی اقتصاد کشورها در دنیا دانست و گفت: اگر وضعیت اقتصادی شرکتی خوب باشد، انعکاسش در بورس خوب و فضا مثبت خواهد شد که این مهم رویکرد علمی و تخصصی در بازار سرمایه است.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی با اشاره به حجم نقدینگی در اقتصاد کشور در ایام اخیر اظهار کرد: هم اکنون یک فرصت طلایی خلق شده که مردم بتوانند حجم نقدینگی خود را وارد بازار سرمایه کنند اما از سوی دیگر این حضور در بازار سرمایه تهدیدی است که اگر مدیریت نشود می تواند عواقبی داشته و در فضای اقتصادی کشور اثرگذار باشد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه در کوتاه مدت ممکن است فضای حاکم بر بورس احساسی باشد، تصریح کرد: اما در میان مدت و بلند مدت قطعا بازار سرمایه نیازمند یک تعادل خواهد بود.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان روزانه به سمت بازار سرمایه آمده است افزود: ۱۵۰۰ میلیارد تومان روزانه تولید نقدینگی در بازار ایران است که باید از این ظرفیت نهایت استفاده را کرد.

این عضو شورای عالی بورس با اشاره به اینکه نباید انتظار داشت سهام شرکت ها  همیشه رشد و سودآوری داشته باشند افزود: صندوق های سرمایه گذاری، ریسک کمتری دارند و پیشنهاد می کنیم مردم  در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند.

 

 

منبع خبر: سنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics