تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اندازه‌گیری میزان سرعت جریان آب با دستگاه ساخت محققان دانشگاه آزاد

محققان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد خوزستان به منظور اندازه‌گیری میزان سرعت جریان آب موفق به ساخت دستگاه «دبی‌سنج پرتابل نیرویی» شدند.

 

محمدصادق دیاحسین، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رشته سازه‌های آبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات خوزستان که با همکاری دکتر محمد حیدرنژاد و مهندس مجتبی دیاحسین موفق به راه‌اندازی هسته فناور «هیدرو دینامیک» در حوزه دانش‌بنیان مکاترونیک در مرکز واحد اهواز شده است، در این باره گفت: حوزه فعالیت هسته فناور ما در زمینه تاسیسات انتقال آب و تجهیزات هیدرودینامیک است و تا کنون موفق به ساخت دستگاه «دبی‌سنج پرتابل نیرویی» شده‌ایم.

 

این پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه «دبی‌سنج پرتابل نیرویی» دستگاهی است که میزان سرعت جریان آب را اندازه گیری می‌کند، اظهار کرد: این دستگاه که حاصل تحقیقات ما است، در مقایسه با سه نمونه آلمانی خود که از سوی سازمان آب و برق خوزستان مورد آزمایش قرار گرفت، 98 درصد تطابق دیتا را در میانگین سه آزمایش ثبت کرد که دستاورد بسیار خوبی است.

 

دیاحسین، درباره کاربرد این دستگاه گفت: شرکت برق، شرکت آب و به طور کلی وزارت نیرو و آزمایشگاه‌های علمی و پژوهشی خریداران و استفاده‌کنندگان این دستگاه هستند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی درباره قیمت این محصول گفت: نمونه آلمانی این دستگاه که آخرین بار سال 91 خریداری شد، حدود 8 میلیون و 500 هزار تومان قیمت داشت که هم‌اکنون حدود 24 میلیون تومان است؛ در صورتی که اگر دستگاه تولیدی هسته فناور ما به تولید انبوه برسد، حدود دو میلیون و 500 تا سه میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود و همان کارایی دستگاه‌های آلمانی را دارد.

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics