تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

اگر این مقاومت‌ها شکسته شود، قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱۶,۰۰۰ دلار برسد

به‌عقیده بسیاری از کارشناسان، بازار اگر قیمت بیت کوین موفق به شکستن مقاومت‌های کلیدی پیش روی خود شود، احتمال رسیدن به ۱۶,۰۰۰ دلار وجود خواهد داشت.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از کوین تلگراف، طی هفته گذشته، بسیاری از ارزهای دیجیتال با سقوط قیمت همراه بودند و این سقوط موجب شد تا بسیاری از سرمایه‌گذاران متحمل ضرر شوند. این در حالی است که در روزهای گذشته شاهد تثبیت قیمت و کاهش نوسانات بودیم. اما امروز بیت کوین توانست جهش قابل توجهی را ثبت کند و تا ۱۰,۵۰۰ دلار بالا رود.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

همان طور که پیش‌تر گفتیم، ورود بیت کوین به فاز تثبیت، سبب شد تا معامله‌گران گیج شوند، زیرا این محدوده باریک، جهت مومنتوم یا حرکت بعدی را به‌طور مشخص نشان نمی‌دهد. سؤال اصلی اینجاست که آیا بیت کوین می‌تواند مقاومت ۱۱,۰۰۰ دلاری خود را بشکند؟ یا شکاف ایجاد شده در پلتفرم CME در رقم ۹,۶۵۰ دلار را پر می‌کند؟

 

سطوح حیاتی برای بیت کوین :


دلار آمریکا ارز معیار ما در این بحث است. دلار آمریکا بار دیگر نشانه‌های ضعف از خود نشان داده است و همین ضعف باعث شده است تا دارایی‌هایی نظیر طلا، بیت کوین و نقره واکنشی صعودی به این مسئله نشان دهند.

 

نگاه نکردن به نمودارها در تایم فریم‌های بالاتر، اشتباهی است که معمولا سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بازار مرتکب آن می‌شوند. نگاه کردن به تایم فریم‌های بالاتر و مشاهده کلیات بازار از اهمیت بسیاری برخوردار است و به ما نشان می‌دهد که وضعیت فعلی بازار چگونه است.

 

برای ارزهای دیجیتال و بیت کوین، دورنمای کلی بازار معمولا صعودی و سالم است. اما معامله‌گران باید به سطوح کلیدی قیمت چشم بدوزند.

با نگاهی به نمودار می‌توان فهمید که قیمت بیت کوین طی ماه گذشته نتوانسته است ناحیه پراهمیت ۱۱,۸۰۰ دلاری (تایم فریم هفتگی) را بشکند. شکست بیت کوین در فتح این مقاومت، سبب شد تا شاهد اصلاح به ناحیه سبز رنگ باشیم. این ناحیه سبز رنگ در حال حاضر یکی از مهم‌ترین نواحی قیمتی است.

 

اگر بیت کوین بتواند حمایتی قوی در بالای سطح ۸,۸۵۰ تا ۹,۳۰۰ دلار تشکیل دهد، ساختار صعودی بازار تأیید می‌شود. از سوی دیگر، سقوط قیمت به زیر ناحیه سبز رنگ، این احتمال را تقویت می‌کند که قیمت بیت کوین با اصلاحی شدیدتر به‌سمت ۷,۴۰۰ حرکت کند. باید این نکته را نیز به یاد داشت که در سال ۲۰۱۶، پیش از ایجاد چرخه صعودی، شاهد نوسانات طولانی‌مدت در طول حاشیه کانال بودیم.

همان طور که می‌توان دید، نوسانات سال ۲۰۱۶، شباهت زیادی به وضعیت فعلی دارد. در آن زمان، ابتدا یک جهش بزرگ رخ داد و سپس شاهد نوسانات در یک محدوده کوچک بودیم.

 

یک سمت این محدوده را اوج ثبت‌شده و سمت دیگر را ناحیه حمایتی پیشین تشکیل می‌دهد. با مقایسه دو زمان، می‌توان گفت که در وضعیت فعلی، سمت بالای محدوده مقاومت ۱۱,۸۰۰ دلار است و ضلع پایینی را ۹,۲۰۰ دلار تشکیل می‌دهد.

اگر قیمت بیت کوین پس از تثبیت قیمت به‌سمت شکستن ۱۱,۸۰۰ دلار برود، هدف احتمالی ۱۶,۰۰۰ دلار خواهد بود.

 

وضعیت ارزش بازار کل :


در نمودار ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال، می‌توان یک اصلاح سالم را در یک روند صعودی مشاهده کرد.

برای اولین بار از ماه ژوئن ۲۰۱۹ (خرداد ۹۸)، ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال توانست اوج بالاتری (بسته‌شدن کندل) را ثبت کند که خود نشانه‌ای مثبت در بازار تلقی می‌شود. این در حالی است که بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار جهش‌های صعودی مشابه سال ۲۰۱۷ را دارند.

ازآنجاکه ساختار فعلی بازار تنها مشابه مراحل ابتدایی جهش سال ۲۰۱۷ است، نمی‌توان گفت که این انتظار درست باشد. احساسات حاکم بر بازار نیز مشابه اواخر سال ۲۰۱۶ است.

با تکیه بر این نکات، باید گفت که احتمال بروز یک حرکت صعودی آهسته وجود دارد. در این حرکت آهسته احتمالی، پیش از بالاتر رفتن، مقاومت‌های پیشین می‌شکنند و به حمایت تبدیل می‌شوند.

در این صورت، ارزش کل بازار همچنان پایین‌تر‌ از میانگین‌های متحرک ۱۰۰ و ۲۰۰ هفته‌ای خواهد بود و حمایت اصلی در ناحیه‌‌ای پایین‌تر از سطح فعلی تشکیل می‌شود.

 

وضعیت بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه:



در تایم فریم ۱ روزه، اگر قیمت بیت کوین بتواند در محدوده‌ای بالاتر از ۱۰,۴۵۰ دلار تثبیت شود، ۱۰,۹۰۰ و ۱۱,۰۰۰ دلار نواحی پراهمیت بعدی خواهند بود. برای تداوم جهش صعودی، شکستن ۱۱,۰۰۰ دلار از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر قیمت بیت کوین موفق به عبور از این ناحیه نشود، این احتمال وجود دارد که نوساناتش به بازگشت قیمت و تلاش در جهت پر کردن شکاف CME‌ در ۹,۶۰۰ دلار منجر شود.

از سوی دیگر، کاهش قیمت به زیر ناحیه ۱۰,۰۰۰ دلار، اصلاح قیمت احتمالی و رسیدن به ۹,۵۰۰ دلار را به همراه خواهد داشت. در این صورت، شکاف CME نیز بسته می‌شود.

با این حال، باید به یاد داشت که این پیش‌بینی‌ها همچنان به‌عنوان رفتارهای اصلاحی سالم تلقی می‌شوند.

 

منبع خبر: کوین تلگراف
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics