تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

جذب دانش آموختگان دوره دکتری به عنوان دستیار پژوهشی

معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم از جذب پژوهشگران پسا دکتری در نهادهای دانشگاهی و پژوهشی خبر داد و گفت: برنامه ما این است که دانش آموختگان دکتری را به عنوان دستیار پژوهشی جذب کنیم.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از خبرگزاری مهر، غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در نشست خبری که امروز به صورت مجازی برگزار شد، یکی از برنامه‌های این معاونت را ملی کردن پذیرش دستیاران پژوهشی و جذب پژوهشگران پسادکتری در پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این برنامه از آن جهت مهم است که ما در دوره دکتری از نظر کمی رشد کرده‌ایم به طوری که هم اکنون ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری داریم و سالانه ۲۰ هزار دانشجوی دکتری، دانش آموخته می‌شود. سیاست ما این است که در دوره دکتری دیگر گسترش کمی نداشته باشیم.

 

وی ادامه داد: جذب ۲۰ هزار دانش آموخته دکترا، امکان پذیر نیست و در خوشبینانه ترین حالت می‌توانیم ۴-۵ هزار نفر را در مراکز آموزش عالی به عنوان هیئت علمی جذب کنیم. سایر دانش آموختگان نیز می‌توانند در واحدهای تحقیق و توسعه مشغول به فعالیت شوند و یا بخشی از آنها در مراکز تحقیقاتی غیر رسمی ما جذب شوند.


رحیمی اظهار داشت: برنامه ما این است که دانش آموختگان دکتری را در نهادهای دانشگاهی و پژوهشی به عنوان دستیار پژوهشی جذب کنیم به طوری که اگر حتی یک ایرانی مقیم خارج که دوره دکترای خود را گذرانده می‌تواند به عنوان پژوهشگر پسادکترا و یا دستیار پژوهشی در نهادهای دانشگاهی و پژوهشی جذب شود.

منبع خبر: خبرگزاری مهر
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics