تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

خدمات اجتماعی انجمن حسابداران رسمی ژاپن

انجمن حسابداران رسمی ژاپن (JICPA) افزون بر خدمت‌رسانی به اجتماع از طریق خدمات حرفه‌ای حسابداران رسمی، به ارائه خدماتی به اجتماع غیر از خدمات حسابداران رسمی نیز می‌پردازد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، دو نمونه از خدمات اجتماعی انجمن حسابداران رسمی ژاپن در زیر می‌آید:

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

1 .    سلام بر حسابداری


انجمن در کوششی برای گسترش آموزش حسابداری مقدماتی، از سال 2005 (1384) اقدام به برگزاری کلاس آموزشی برای دانش‌آموزان سال نخست دبیرستان و سال‌های پس از آن به‌طور رایگان کرده است.

 

تدریس همراه با مثال‌های آشنا برای دانش‌آموزان، مثلاً انواع کیک‌ها یا دیگر خوراکی‌ها، مورد استقبال قرار گرفته است.

 

کوشش انجمن برای برگزاری کلاس در مدرسه‌ها و کلاس برای عموم، بیشتر از طریق زیرمجموعه‌های انجمن در ایالات کشور ژاپن به‌بار می‌نشیند به‌گونه‌ای که بیش از 200 کلاس در سال برگزار می‌شود.
در سال 2019 (1398) تعداد 38 نوبت کلاس برای دانش‌آموزان و 30 نوبت کلاس برای عموم برگزار شده است.


2 .    تدوین منابع آموزش حسابداری مقدماتی
مجمع عمومی انجمن حسابداران رسمی ژاپن در سال 2016 (1395) دستور جلسه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، انجمن باید با نشر سواد حسابداری و بالا بردن آگاهی در باره سودمندی حسابداری، درگیر آموزش حسابداری مقدماتی شود.


سواد حسابداری، تنها به درد متخصصان حسابداری، چون حسابداران رسمی، یا کارکنان امور مالی بنگاه‌ها نمی‌خورد، بلکه در زمینه‌های گوناگون زندگی، سودمند است. انجمن حسابداران رسمی ژاپن به‌عنوان یک سازمان حسابداران حرفه‌ای کوشش می‌کند نقش مؤثری در سوادآموزی حسابداری داشته باشد.


برنامه آموزشی دوره دبیرستان، حاوی درسی به‌نام ”استفاده از اطلاعات حسابداری“ است که تدوین مواد آموزشی لازم برای دبیرانی را ضروری ساخته است که باید اول خود آنان این مواد را درک و سپس، تدریس کنند. در همین راستا، انجمن حسابداران رسمی ژاپن، گروه سوادآموزی حسابداری، نقشه راه و تدوین مواد آموزشی مربوط را با مشارکت دانشگاهیان آموزش حسابداری تشکیل داده است که راه تدوین چنین موادی را هموار کنند.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics