تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مالیات اهرمی برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: مالیات اهرمی برای حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید داخلی است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، احمدرضا مدبر نیا، مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در نشست مشترک با انجمن مدیران صنایع استان تصریح کرد: اداره کل امور مالیاتی استان همواره سعی دارد موانع و مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف را بررسی نموده و با ارائه راهکارهای مناسب، بتواند گامی مهم در جهت حمایت و تسهیل شرایط تولید بردارد.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی گفت: حمایت و تسهیل شرایط تولید از اولویت‌های این اداره کل است و قوانین حمایتی نیز در این رابطه وجود دارد.


وی در ادامه افزود: در قوانین مالیاتی نیز تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است تا مالیات هم شیوه‏ای مطمئن برای تأمین منابع مالی هزینه‌های عمومی و دسترسی به درآمدهای پایدار به شمار رود و هم از آن به‌عنوان اهرمی برای نیل به اهداف دیگری از قبیل حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید داخلی استفاده شود; که نمونه این تمهیدات را می‌توان در معافیت‏های مالیاتی ویژه سرمایه‌گذاری و تولید دید که در قانون مالیات‌های مستقیم مورد تأکید قرارگرفته است.


مدبرنیا با اشاره به قانون مالیات‏های مستقیم گفت: تمهیداتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری اندیشیده شده است که در مقایسه با قوانین قبلی اثربخش‌تر و فراگیرتر است. ازجمله اصلاحات انجام‌شده در این قانون، تغییراتی است که در ماده 132 داده‌شده است، تغییرات اعمال‌شده در این ماده خود مبتنی بر قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور است.


مدیرکل امور مالیاتی خراسان رضوی در پایان با اشاره به نامگذاری سال 1399 از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید خاطرنشان کرد: این اداره کل تمام تلاش خود را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری و حمایت از فعالان اقتصادی به‌ویژه تولیدکنندگان واقعی معطوف می‌دارد.

 

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics