تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

استفاده از آنتی ویروس معتبر و به روز یک ضرورت است

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: مجرمان سایبری با طراحی بدافزارها و یا ارسال لینک‌های مخرب برای کاربران به دنبال سرقت اطلاعات مهم و اخاذی از طعمه های خود هستند .

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ امین یادگارنژاد، رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: برخی از مجرمان سایبری با ارسال بدافزارها و باج ‌افزارها سعی در سرقت اطلاعات مهم کاربران داشته و در نهایت به دنبال کلاهبرداری و باج ‌گیری از آنان هستند. 
  

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکلات سیستم‌های کامپیوتری، نبود و یا منقضی شدن آنتی ویروس است که متاسفانه این موضوع اغلب توسط کاربران نادیده گرفته شده که می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته و کاربر را با مشکلات متعدد مواجه کند. 
 
سرهنگ یادگار نژاد در خصوص نقش پر رنگ آنتی ویروس در جلوگیری از نفوذ بدافزار و باج‌افزار به سیستم‌های کامپیوتری افزود: حفاظت از داده‌ها و اطلاعات،  جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها و تروجان‌ها ، حذف بدافزار‌ها و ویروس‌ها و ... از جمله دلایلی است که استفاده از یک آنتی ویروس بروز و قوی را ضروری می‌کند.
 
این مقام انتظامی در خصوص نحوه‌ انتخاب یک آنتی ویروس خوب یادآور شد: از نسخه‌های اصلی آنتی ویروس استفاده کرده و از نصب آنتی ویروس‌ها با لایسنس غیر معتبر خودداری کنید.
 
رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: هموطنان گرامی می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  دریافت و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق لینک مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارند.
منبع خبر: پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics