تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

فروشگاه های اینستاگرامی هم چنان قربانی می‌گیرد

رئیس پلیس فتا کردستان از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد کانال فروش لوازم‌آرایشی اصلی در اینستاگرام، از کاربران فضای مجازی کلاه‌ برداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ مهدی دانش پور رئیس پلیس فتا استان کردستان در تشریح این خبر گفت: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاه‌برداری از وی به مبلغ 70 میلیون ریال از طریق صفحه ای در اینستاگرام بابت خرید لوازم‌آرایشی شده بود، که در این خصوص موضوع به‌طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در صفحه اینستاگرامی فروش لوازم ‌آرایشی اصلی با قیمت دبی را مشاهده و با توجه به قیمت مناسب آن مبلغ 7 میلیون تومان بابت خرید چند قلم کالا به ‌صورت عمده واریز کرده است، لیکن پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده که از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.
 
وی در ادامه گفت: با انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان این پلیس، در کم‌ترین زمان ممکن متهم شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
 
رئیس پلیس فتا استان کردستان اظهار داشت: بسیاری از گروه‌ها کالاهایی باقیمت‌های کمتر از بازار را تبلیغ می‌کنند و این مسئله سبب می‌شود تا مخاطبان برای خرید کالا ترغیب شوند.
 
سرهنگ دانش پور در ادامه به شهروندان توصیه کرد: لازم است کاربران و علاقه ‌مندان شبکه‌های اجتماعی دقت بیشتری در استفاده از خدمات این گروه‌ها انجام دهند زیرا با توجه به اینکه بسیاری از گروه‌ها و کانال‌ها فاقد دفاتر فروش هستند و به‌صورت آنلاین کار می‌کنند احتمال سوءاستفاده و کلاه‌برداری از سوی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد.
 
این مقام انتظامی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.
منبع خبر: پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics