تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کلاهبردار یک میلیاردی با عنوان " اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی"

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که با ایجاد یک صفحه در اینستاگرام و عنوان " اخذ ویزا و اقامت در کشورهای اروپایی" اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی شکایت مردی 37 ساله مبنی بر مشاهده یک صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام مبنی بر اخذ ویزا و اقامت در خارج از کشور اقدام به واریز یک میلیارد ریال در طول دو ماه به حساب متهم  می کرد که  موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: شاکی بیان داشت پس از مشاهده صفحه با فرد کلاهبردار از طریق شبکه اجتماعی واتساپ ارتباط بر قرار کرده و متهم به بهانه های مختلف مبالغی را جهت اخذ ویزا از شاکی اخذ، که پس از واریز وجه  دیگر جوابگو پیام‌های شاکی نبوده است.
 
این مقام سایبری گفت: باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته، متهم که یک جوان 18 ساله ساکن یکی از استان‌های همجوار بود مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.
 
سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: پس از بازجویی و گرفتن اظهارات اولیه از متهم، وی در ابتدا منکر جرم ارتکابی شد اما پس از مواجه با ادله دیجیتال و مستندات به جرم خود اقرار کرد و انگیزه خود را کسب مال با سوء استفاده از اعتماد قربانی عنوان کرد.
 
رئیس پلیس فتا استان فارس از هموطنان خواست: هیچگاه فریب افرادی که با تبلغیات دروغین که در خصوص اخذ ویزا، اقامت خارج از کشور می باشد را نخورند و در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و یا شماره تماس 07121827805 با کارشناسان ما در میان بگذارند.
منبع خبر: پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics