تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کلاهبرداری رایانه ای 400 میلیون ریالی با عنوان فروش امتیاز وام

رئیس پلیس فتا استان گلستان از کشف یک پرونده کلاهبرداری رایانه ای 400 میلیون ریالی و دستگیری متهمی خبر داد که با تبلیغات در فضای مجازی با عنوان فروش امتیاز وام، اقدام به کلاه ‌برداری از شهروندان می کرد .

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ "ابراهیم پرسا" رئیس پلیس فتا استان گلستان در تشریح این خبر اظهار کرد: طی روزهای اخیر شهروندی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد که فردی با درج آگهی دروغین در سایت دیوار وی را فریفته و مبلغ 400میلیون ریال از وی کلاه ‌برداری کرده است.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

سرهنگ پرسا افزود: شاکیه عنوان کرد چـندی پیش یک آگـهی فـروش امتـیاز وام را در فضای مجازی مشـاهده کرده که فردی با معـرفـی خود به‌ عنوان کـارمـنـد بانک، بنـده را تحـریـک و اعتمـادم را جـلـب کرده و درنهایت با دریافت دو فـقـره چـک از من ،  اقـدام به خـریـد کـالا نمـوده و باگذشت چند هفته، دیگر پاسخگو نیست."
 
این مقام انتظامی ادامه داد : با تکمیل تحقیقات توسط کارشناسان پلیس فتا گلستان، نهایتاً پس از هماهنگی با مرجع قضایی متهم در یکی از شهرستان‌های حومه گرگان دستگیر شد و در اظهاراتش این‌گونه اعتراف کرد که " در سایت دیـوار و شیـپـور اقدام به درج آگهی فـروش وام با سود کم و بازپرداخت درازمدت می کردم و با اغـفـال افـراد و دریافت چک بانکی از آنها ، کـالا خـریداری می کردم". 
 
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : سودجویان سایبری از نیازهای مالی برخی از شهروندان سوءاستفاده کرده و با انجام تبلیغات فریبنده کاربران را به دام خود می‌اندازند و با شگردهای مختلفی از آن‌ها کلاه ‌برداری می‌کنند. 
 
وی گفت: شهروندان به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیش ‌از حد اعتماد می‌کنند و غافلند از این‌که هویت‌ها در این فضا می‌تواند غیرواقعی باشد. 
 
رئیس پلیس فتا گلستان بیان داشت : کلاه‌برداران با شگردهای مختلف در کمین کاربرانی هستند که دانش و آگاهی کافی ندارند و یا طمع می‌کنند.
 
سرهنگ پرسا از شهروندان خواست: در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس    www.Cyberpolice.ir     بخش گزارشات مردمی گزارش کنند و هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرید.
منبع خبر: پلیس فتا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics