تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کاهش حدود ۴۰ درصدی ارزش سفته و برات واخواستی در تهران

معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات در مرداد ۹۹ به مبلغی معادل ۲۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد که از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب ۲۴.۹ درصد و ۳۹.۸ درصد نسبت به تیرماه کاهش داشت.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از ایبنا، خبرنگار ایبِنا، براساس آمار بانک مرکزی، بالغ بر ۸۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال سفته و برات در مردادماه ۹۹ در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با ماه قبل ۱۱ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۲.۵ درصد افزایش یافت. در پنج ماه ابتدای سال ۹۹ حدود ۳۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال سفته و برات در شهر تهران فروخته شد که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۲۶.۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

طبق آمار شعبه واخواست دادگستری استان تهران در مردادماه ۹۹ معادل ۷۰۰ برگ سفته و برات به مبلغی معادل ۲۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد. در این ماه شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۸۴ و ۱۱۴ رسید که در مقایسه با ماه قبل هر دو شاخص مذکور به ترتیب ۲۴.۹ درصد و ۳۹.۸ درصد کاهش داشت و نسبت به ماه مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۱۲.۶ درصد کاهش و از لحاظ مبلغ ۵۶.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.
 
شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شده در مردادماه ۹۹ به عدد ۱۳۵.۸ رسید. عدد شاخص مذکور در مردادماه ۹۸ معادل ۷۵.۵ بوده است. در پنج ماه اول سـال ۹۹ معـادل ۳۲۰۰ بـرگ سـفته و بـرات بـه مبلغی معـادل ۹۴۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهر تهران واخواست شد.
 
در این دوره، متوسط شاخص‌های تعداد و مبلغ سفته و برات واخواست شده به ترتیب به اعداد ۷۸.۷ و ۱۰۳ رسید که نسـبت بـه دوره مشـابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳.۸ درصد و از لحاظ مبلغ ۵۱.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص متوسط مبلغ یک برگ سفته و برات واخواست شـده در پنج ماه ابتدای سال ۹۹ به عدد ۱۱۹.۶ رسید. عدد شاخص مذکور در پنج ماه اول سال ۹۸ معادل ۹۱.۴ بوده است.
منبع خبر: ایبنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics