تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

برنامه‌ی شرکت‌ها برای تعیین نحوه‌ی فعالیت خود در پساکرونا

طبق نظرسنجی از حسابداران رسمی که اکنون به عنوان مدیر مالی یا مدیر عامل، ذی‌حساب و یا در ارکان راهبری کسب‌وکارهای تجاری مشغول به کار هستند، اکثر بنگاه‌ها قصد ندارند فضای دفتر خود را در سال آینده کاهش دهند، اما در عین حال تصمیم دارند گزینه‌های کار از راه دور را که در پاسخ به ویروس همه‌گیر کرونا ایجاد شده است، حفظ کنند.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از جامعه حسابداران رسمی ایران، این نظرسنجی که توسط انجمن حسابداران رسمی آمریکا به عمل آمده نشان می‌دهد 82 درصد از مدیران کسب‌وکارهای تجاری شرکت‌کننده در نظرسنجی قصد ندارند فضای اداری شرکت‌های‌شان را در سال آینده کاهش دهند، در حالی که 22 درصد اذعان کردند که در 12 ماه آینده عمدتاً از راه دور فعالیت می‌کنند.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

نظرسنجی چشم‌انداز اقتصادی انجمن حسابداران رسمی آمریکا در سه ماهه‌ی سوم سال جاری نشان می‌دهد تقریباً نیمی از 1067 پاسخ دهنده قصد دارند کاملاً به فعالیت‌های سنتی در فضای کاری فیزیکی بازگردند، به شرطی که محدودیت‌ها کاهش یابد یا اعمال نشوند.

 

15 درصد دیگر گفتند که کار از راه دور هرگز برای آن‌ها گزینه نیست. 9 درصد از پاسخ دهندگان اذعان داشتند شرکت‌های‌شان قصد دارند کاملاً مجازی باشند. در مقابل، فقط 4 درصد از آن‌ها گفتند که شرکت‌های‌شان قبل از همه‌گیری نیز کاملاً به شکل مجازی فعالیت می‌کردند. 

 

تاکنون، انتقال به کار از راه دور منجر به برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای کاهش فضای اداری نشده است. حتی اگر کسب‌وکارهای تجاری از مزایای حاصل از انعطاف‌پذیری گزینه‌ی کار از راه دور در طی همه‌گیری استفاده می‌کنند، اما برخورداری از فضای کار به شکل دفاتر فیزیکی و همکاری حضوری همچنان ضروری به نظر می‌رسد. 


بیش از سه چهارم مدیران کسب‌وکارهای(77 درصد) اظهار داشتند که پیش بینی نمی‌کنند در 12 ماه آینده تغییری در فضای اداری و قصد آن‌ها برای ارائه‌ی خدمات حضوری ایجاد شود. در همین حال، 18 درصد اظهار داشتند که انتظار ادغام دارند، 5 درصد اظهار داشتند که قصد دارند 50 درصد یا بیش‌تر از فضای کاری دفاتر را کاهش دهند و 5 درصد هم گفتند که شرکت‌های آن‌ها قصد دارند فضای کار دفاتر را افزایش دهند.


 مدیر یادگیری، آموزش و توسعه‌ی انجمن بین المللی حسابداران رسمی در این‌باره اذعان کرد، بسیاری از کسب‌وکارهای تجاری به طور ناگهانی به دلیل شیوع ویروس همه‌گیر کووید 19 مجبور به ادامه‌ی فعالیت از راه دور شدند و به طرز شگفت انگیزی عملکرد خوبی داشتند.این بحران تیم‌های مجازی و فرآیندهای از راه دور در کسب‌وکارهای تجاری را تسریع کرد. ما شاهد انعطاف پذیری کسب‌وکارها در روش‌های خود و اتخاذ مدل‌های عملیاتی ترکیبی خواهیم بود که طی چند سال آینده به امری عادی تبدیل خواهد شد. 

 

بزرگ‌ترین نگرانی‌های مربوط به ویروس همه‌گیر کووید 19 که مدیران کسب‌وکارهای تجاری طی 12 ماه آتی به آن‌ها اشاره عبارتند از: ایمنی و سلامت کارمندان و مشتریان (33 درصد)، عدم اطمینان در مورد محدودیت‌های قرنطینه (29 درصد)،تقاضای مشتریان / توانایی پرداخت (22 درصد) و تنها فقط 2 درصد نگران‌های مربوط به ایفای تعهدات خود را به عنوان بزرگ‌ترین نگرانی خود عنوان کردند.

 

برای پاسخ به موضوع ایمنی و سلامت، اکثر شرکت‌ها قصد دارند استفاده از ماسک را در محل کار اجباری کنند (74 درصد) و فضاهای کاری را با فاصله‌ی اجتماعی چیدمان نمایند (71 درصد). از دیگر پاسخ‌های کسب‌وکارهای تجاری به دغدغه‌های مطرح شده عبارت است از: 

·        جدا سازی کارکنان از هم برای عدم تماس فیزیکی
·        علامت‌گذاری محل کار برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی
·        محدودیت دسترسی به تأمین‌کنندگان خارجی
·        متوقف کردن پذیرایی در محل کار
·        اجرای معاملات بدون کاغذ
·        استفاده‌ی بیش‌تر از ابزارهای فروش مجازی
·        تشدید فرآیندهای بهداشتی و نظافتی محل کار

 


در این نظرسنجی چشم‌انداز اقتصادی کسب‌وکارهای تجاری نیز مورد پرسش قرار گرفت. فقط 24 درصد از پاسخ دهندگان دیدگاه خوش‌بینانه‌ای نسبت به اقتصاد ایالات متحده طی سال آینده داشتند. این میزان تنها اندکی از 20 درصد مورد انتظار در سه ماهه‌ی دوم سال بیش‌تر است که نمایانگر تاریک‌ترین چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده از سه ماهه‌ی چهارم سال 2011 است.

 

خوش‌بینی نسبت به اقتصاد جهانی در سه ماهه‌ی سوم نیز نسبتاً افزایش ناچیز داشته است، از 11 درصد به 17 درصد افزایش یافته است. این نظرسنجی نشان می‌دهد 43 درصد از پاسخ‌دهندگان اذعان کردند که شرکت‌های آن‌ها در 12 ماه آینده قصد توسعه دارند، در حالی که در سه ماهه‌ی قبلی 24 درصد بوده است. خوش‌بینی مدیران کسب‌وکارهای تجاری در مورد چشم‌انداز اقتصادی شرکت‌های خود نیز از 30 درصد به 41 درصد رشد داشته است. با این حال، این رقم در مدت مشابه سال گذشته 61 درصد بوده است.

 

 

منبع خبر: جامعه حسابداران رسمی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics