تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

افزایش سهم اشتغال روستایی از اشتغال کشور به ۲۹درصد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سهم اشتغال روستایی از اشتغال کشور از ۳ درصد به ۲۹ درصد پس از اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی رسیده است .

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، محمد شریعتمداری ، در مراسم افتتاح طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و چهارصدو چهل هزار روستایی و عشایر که با حضور رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهارداشت:  ایجاد بیمه اجتماعی روستاییان ، کشاورزان و عشایر در سطح کشور که برغم تشکیل نهاد آن در سال ۸۳ تا حدودی مغفول مانده بود  با تاکید رئیس جمهوری در دولت تدبیر و امید به این امر توجه ویژه شد.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

وی ادامه داد: در آغاز دولت تدبیر و امید ۶۵۴ هزار و ۱۳۶ خانوار روستایی توانستند تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر قرار گیرند.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: همچنین با تدبیر ،هموار ساختن و جلب مشارکت روستاییان و عشایر جمعیت تحت پوشش بیمه به یک میلیون و ۲۷۸هزار و   ۷۳۹ خانوار رسیده که رشدی بالغ بر ۹۵ درصد است.
 
شریعتمداری تاکید کرد: در روز ملی روستا مفتخرم که این نوید را بدهم گام بزرگ دیگری در تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و اجرای نظام جامع رفاه اجتماعی خصوصا در کانون توسعه کشور و روستاها برداشته خواهد شد و شرایطی فراهم می شود که هیچ نیازمندی در روستاهای کشور از چتر پوشش بیمه های اجتماعی خارج نماند .
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: دولت  یک هزار و ۴۲۵ میلیارد تومان منابع برای تامین سهم خود و سهم بیمه روستاییان را به صورت همزمان فراهم کرد . به این ترتیب ارائه خدمات  بیمه اجتماعی برای یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از خانوارهای روستایی کمتر برخوردار در سراسر روستاهایی که تحت پوشش هیچ یک از نهادهای حمایتی قرار ندارند فراهم شد و این طرح حامی افراد در دوران پیری ، از کارافتادگی ،کهولت سن و فوت سرپرست خانوارهای روستایی خواهد بود .
 
شریعتمداری تاکید کرد: سرانه دارایی های اعضای صندوق بیمه روستایی در شروع دولت تدبیر و امید تنها ۴ میلیون تومان بود که این رقم امروز به ۸۰میلیون تومان افزایش پیدا کرده است . 
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: برغم وجود همه زیرساخت ها، بدون اشتغال امکان حیات در روستاها میسر نبود اما با نگاه ویژه و تیزبین رییس جمهوری و تاکید بر دریافت یک و نیم میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی موفق شدیم موافقت مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس را مبنی بر ۲۲ هزار میلیارد تومان منابع با سود  ۴ و ۶ و ۱۰ درصد به دست آوریم.
 
وی افزود:در مجموع حدود ۲۲ هزار و ۴۵۰ روستا ، ۴۴۳ شهر  کشور با اجرای ۱۳۵ هزار طرح فعالیت روستایی در بخش های زیر ۱۰ هزار نفر ،اشتغال پایدار ۲۱۰ هزار نفر  را در سطح کشور فراهم شد.
 
شریعتمداری تصریح کرد: به خوبی مجموعه طرح روستایی توسط بازرسان تمام شماری و بررسی شده  و میزان انحراف اعلام شده از اجرای طرح توسط دیوان محاسبات کشور به عنوان ناظر تنها ۴ درصد است . 
 
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: امروز ۱۲ هزار میلیارد تومان از این منابع در اختیار در همه مناطق روستایی کشور قرار گرفته و سبد روستایی نقش اساسی در اشتغال کشور داشته است .
 
شریعتمداری تاکید کرد: ۳۸ درصد از کارآفرینان روستایی را کارآفرینان زن تشکیل می دهند که با اجرای طرح های مختلف صنعت ، معدن، کشاورزی، گردشگری و بوم گردی منابع را جذب کنند .
منبع خبر: پایگاه اطلاع رسانی دولت
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics