تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسهیل‌گری در ثبت اختراعات و تجاری‌سازی پزشکی

با امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و وزارت بهداشت ثبت اختراع و تجاری‌سازی آن شتاب می‌گیرد.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایسنا، اخیرا تفاهم‌نامه‌ میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید تا اختراعات حوزه پزشکی هم با سرعت و تسهیلات بیشتر، ثبت و تجاری‌سازی شوند. در این تفاهم‌نامه‌ نیمی از هزینه ثبت اختراعات مورد تایید کانون، توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت می‌شود.
 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

قرار است این همکاری مشترک به راه‌اندازی دفاتر ثبت اختراع در دانشگاه‌های علوم پزشکی، ترویج و تجاری‌سازی اختراعات این حوزه بینجامد و اساتید دانشگاهی به حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشجویان ترغیب شوند.
 
این تفاهم‌نامه همکاری با هدف توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور و استفاده از ظرفیت همه نهادهای موثر و بازیگران این عرصه به امضا رسید.
 
بر اساس اعلام معاونت علمی، همچنین پیش از این و بر اساس تفاهم‌نامه همکاری که میان کانون پتنت معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید، زمینه برای حمایت بیشتر و موثرتر از مخترعان، اعضای هیات ‌علمی و پژوهشگران کشور فراهم شد؛ چرا که بر اساس این توافقنامه، کانون پتنت به عنوان عامل اجرایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه مالکیت فکری، متعهد شد تا برنامه‌های وسیعی را برای توسعه و شتاب بخشیدن در این خصوص، به اجرا درآورد. این طرح در دانشگاه‌های کشور در حال اجرا است.
منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics