تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده صرف توسعه و عمران استان می‌شود

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: اختصاص بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، زمینه توسعه و عمران استان را فراهم می‌سازد.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، جهانشاه ارزانی بیرگانی، مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در دیدار با ورناصری، نماینده مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، ضمن تأکید بر لزوم انضباط مالی در شهرداری و دهیاری‌ها در بخش‌های مختلف اظهار داشت: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بر اساس شاخص‌های جمعیتی توزیع می‌شود و زمینه توسعه و آبادانی شهرها و روستاهای استان را فراهم می‌آورد. 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

وی افزود: ما در حال حاضر در استان خوزستان، 86 شهرداری و دو هزار و 600 دهیاری داریم و در سال‌های 97 و 98 میزان اعتبار و مبالغ تخصیص داده شده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان را به ترتیب، معادل 96% درآمدهای اختصاص داده شده در سال 96 و معادل 65% درآمدهای اختصاص داده شده در سال 97 افزایش داده‌ایم. 


مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه 70 درصد درآمد شهرداری‌ها از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده تأمین می‌شود، انتظار داریم که شهرداری‌ها هم تلاش خود را در زمینه ی درآمدزایی و تخصیص منابع ثانویه به کار گیرند و اعتبارات دریافتی را در زمینه انجام پروژه‌هایی هزینه نمایند که توجیه و کارایی برای مردم داشته باشند.


ارزانی بیرگانی گفت: ما به مشکلات اعتباری و مالی شهرداری‌ها علی‌الخصوص شهرستان‌های استان، واقف هستیم و در شرایط کنونی که درآمدهای نفتی کشور به حداقل رسیده، هیچ زمانی مانند امروز در خصوص تأمین هزینه‌های شهرداری‌ها با مشکل روبرو نبوده‌ایم و به همین جهت لازم است شهرداری‌ها، شوراهای شهر و دهیاری‌ها با وجود نظارت‌های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر عملکرد مالی این نهادها، سیستم‌های نظارتی خود را بیش از پیش مدیریت نمایند.


مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: با توجه به اینکه بخشی از درآمدهای مالیاتی استان‌ها برای هزینه در خزانه کشور متمرکز می‌شود، این انتظار می‌رود که نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با در نظر گرفتن ظرفیت‌های استان و گنجایش بیشتر هزینه‌ها، آن بخشی از درآمدهای مالیاتی و نفتی را که جهت هزینه در خود استان باقی می‌ماند با پیگیری بیشتر افزایش دهند تا شاهد عقب ماندگی استان در زمینه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی، رفاهی و غیره نباشیم . 


بیرگانی افزود: بدیهی است با توجه به وسعت، تنوع قومیت و گستردگی جمعیت در استان خوزستان، این استان همچنان با عوارض ناشی از جنگ دست و پنجه نرم می‌کند و به عنوان استان مرزی که جمعیت جوان جویای کار آن بالاست، نیازمند توجه بیشتر در تأمین بودجه است.


وی به لزوم افزایش همکاری استانداری و شورای شهر به عنوان نهادهای نظارتی استان اشاره کرد و اظهار داشت: آسیب‌های ناشی از تحریم و شیوع بیماری کرونا، وضعیت معیشتی مردم را تحت تأثیر قرار داده و امیدواریم استانداری و اعضاء شورای شهر با نظارت مستمر و دقیق‌تر با امور مالیاتی استان همکاری کنند تا بتوانیم در تأمین هزینه‌های استان موفق‌تر عمل نماییم .


مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در پایان گفت: امیدواریم بتوانیم از طریق مشارکت و همکاری همدلانه با مسئولین استان، زمینه پیشرفت و توسعه روزافزون استان را فراهم کنیم و آن عقب ماندگی که در حوزه‌های مختلف، گریبان گیر برخی شهرستان‌ها است را جبران نماییم و در این زمینه انتظار داریم مردم، نظارت بر عملکرد ما را دوچندان کرده و با مسئولین، ارتباط بیشتری برقرار نمایند.

 

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics