تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

کشف بیش از ۱۵ تن موادمخدر در کشور طی هفته گذشته

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف بیش از ۱۵ تن موادمخدر در کشور از ۱۹ تا ۲۵ مهر ماه خبر داد و گفت: ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۳ درصد انتظامی بوده است.

به گزارش لحظه نگر حَسمان  به نقل از خبرگزاری ایرنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی با بیان اینکه مجموع کشفیات هفته گذشته، ۱۵ هزار و ۲۱۳ کیلوگرم است، افزود: این میزان کشفیات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۷ هزار و ۲۹۳ کیلوگرم اعلام شد، حدود ۱۲درصد کاهش دارد.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید


وی با اینکه ۱۰ هزار و ۸۴۴ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده، اظهار داشت: ۷۱ درصد کشفیات را ماده مخدر تریاک به خود اختصاص می‌دهد.

 

معاون دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: همچنین از این میزان ۹۶۰ کیلوگرم گراس، ۱۰۱۶ کیلوگرم حشیش، ۱۵۱ کیلوگرم هروئین، ۲۰۷ کیلوگرم شیشه، ۱۷۶۳ کیلوگرم مرفین و ۲۷۱ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.


اصلانی درباره متهمان دستگیر شده در ارتباط با جرایم مواد مخدر خاطرنشان کرد: در هفته اخیر، مجموعاً ۷۸۰۴ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۵۶۳۷ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۲۰۳۵ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان آن هفته، ۱۳۲ نفر، اتباع بیگانه بودند.


وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به ۶ استان کشور است،  اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۵۴۰۸ کیلوگرم معادل ۳۶ درصد کشفیات کشور مربوط به استان کرمان است و خراسان جنوبی با ۱۷۹۰ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۴۷۳ کیلوگرم، فارس با ۹۷۰ کیلوگرم، یزد با ۸۹۸ کیلوگرم، و اصفهان با ۷۸۸ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.


معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات پنج استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۵۸ درصد از کشفیات کشور است.


اصلانی با یادآوری اینکه طی این مدت ۴۰۳ دستگاه خودرو و ۱۳ قبضه سلاح توقیف شد، تصریح کرد: ۵۷ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۳۳ درصد انتظامی بوده است.

 
 

 

 

منبع خبر: ایرنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics