تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

طوفانی به نام "باختینا"

فارغ از افت حدوداً 610 واحدی شاخص کل طی معاملات روز جاری اما هنوز کارشناس یا تحلیلگری که بتواند علت وقوع روند امروز بازار را بیان کند پیدا نشده است چرا که روند منفی امروز شباهت بسیار زیادی به بازگشت مجدد تحریم های اقتصادی ایران از سوی غرب و آمریکا داشت.

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 95.02.18 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 509 واحد کاهش به رقم 54126 واحد رسید. همین وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 841 واحد کاهش عدد 169602 واحد را تجربه کرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نیز در روز جاری با 230 واحد کاهش به رقم 29210 واحد رسید.

 

همچنین در این روز "حکشتی" با 41 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وبملت" با 53 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 2 واحدکاهش به رقم 796 واحد رسید.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم 3367 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1418 میلیارد ریال رسید.

 

اولین روز از معاملات هفته جاری بورس طوفانی شروع شد البته طوفانی به نام "باختینا"، شاید کمتر کسی فکر می کرد هیجانات مثبت و روند امیدوار کننده بورس در معاملات روز چهارشنبه چنین بازاری را برای امروز رقم بزند.

 

بنا بر گزارش بورس نیوز، فارغ از افت حدوداً 610 واحدی شاخص کل طی معاملات روز جاری اما هنوز کارشناس یا تحلیلگری که بتواند علت وقوع روند امروز بازار را بیان کند پیدا نشده است چرا که روند منفی امروز شباهت بسیار زیادی به بازگشت مجدد تحریم های اقتصادی ایران از سوی غرب و آمریکا داشت.

 

واقعاً مشخص نیست علت صف فروش خودرویی ها، روند نزولی بانکی ها، صف فروش پالایشی ها و افت قیمت فلزی ها چه بود.

جداً بازار سرمایه دچار یک سر گیجه اقتصادی شده که توان تصمیم و تحلیل را از سرمایه گذاران سلب کرده است.

روز گذشته در حالی در اخبار و برنامه های خبری تلویزیونی مشاور اقتصادی رییس جمهور از شرایط رکودی و روند منفی اقتصادی در سال گذشته سخن گفته بود که پیشتر تیم اقتصادی دولت سخن از عبور کشور از شرایط رکودی و رسیدن به رشد اقتصادی در سال گذشته سخن به میان می آوردند.

 

 واقعاً مشخص نیست هم اکنون اقتصاد کشور در چه مرحله ای است اما آنچه واضح است تغییرات اقتصادی و ثبات اساسی در این بخش مهم ملموس بوده و کنترل تورم تا حد زیادی توانسته اوضاع نابسامان گذشته را سر و سامان بخشد اما از سوی دیگر صورت های مالی شرکت ها و گزارشات آنها موید وجود رکود و مشکلات نقدینگی می باشد.

به هر حال هر دلیلی که داشت اما ایران خودرو صف فروش شد و به همراه خود کل گروه را به سقوط کشاند. جالب است که هنوز شایعه افزایش سرمایه 150 درصدی این شرکت دهان به دهان می چرخد.

 

بانک صادرات دوباره به رقم های زیر 100 تومان بازگشت و تجارت نیز بزودی به این محدوده وارد خواهد شد. ذوب و فولاد که جای خود دارند. پالایشی هم که پشت سر شبندر در حال حرکت هستند و امروز شبندر خود محتاج دعا بود.

کلاً در شرایط فعلی تا اتفاق به عینه از شایعات گذشته نداشته باشیم نباید انتظار تغییر روند را نیز در ذهن بپرورانیم.

 

منبع خبر: بورس نیوز
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics