تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
دوشنبه تا دوشنبه با خبرهای سود سپرده بانکی

افزایش نرخ سود بانکی و سایر خبرهای مرتبط با "سود سپرده بانکی" در هفته را دنبال کنید.

سپرده های سرمایه گذاری در اصل وجوه و سرمایه های نقدی افراد بوده که در به حساب بانکی شان است به آنها سود تعلق می گیرد. اگر تصمیم گرفتید به صورت سپرده در بانکها قرار دهید حتما بر پایه دانش و سواد مالی؛ نوع بانک ، نوع سپرده، درصد سود سپرده، مالیات سپرده، زمان و ... را در نظر بگیرید. سواد مالی بهترین روش سپرده گذاری را پیشنهاد می دهد.


افزایش ۲ درصدی نرخ سود سپرده در برخی از بانک ها 
آخرین بار شورای پول و اعتبار سه ماه پیش وضعیت نرخ سود بانکی را در بازار پول تغییر داد. بر این اساس نرخ سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت عادی ۱۰ درصد، نرخ سود سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه سه ماهه ۱۲ درصد، نرخ سود سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت ویژه شش ماهه ۱۴ درصد، نرخ سود سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید یک‌سال ۱۶ درصد و نرخ سپرده سرمایه‌گذاری با سررسید دو سال به ۱۸ درصد رسید.

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

نرخ سود بین بانکی کم شد
معاون نظارت بانک مرکزی گفت: نرخ سود بین بانکی در حال حاضر ۲۲ درصد است که ظرف ۲ هفته آینده به ۲۰ درصد و روند عادی می‌رسد.


تکلیف افزایش نرخ سود بانکی روشن شد
رییس کل بانک مرکزی با تاکید بر لزوم رعایت نرخ ‌های سود بانکی مصوب شورای پول و اعتبار توسط بانک ها گفت: بانک مرکزی برنامه ای برای افزایش نرخ سود بانکی ندارد.

 


افزایش سرخود سود بانکی از ۱۸ تا ۲۰ درصد!
بانک‌های تجاری سقف سود سپرده‌های خود را به ۱۸ درصد رسانده‌اند و در این میان یک بانک و ۲ مؤسسه اعتباری هم سود ۲۰ درصد را برای سپرده مشتریان خود تعیین کرده‌اند.

 


نرخ سود بین‌ بانکی از ۲۲درصد بالاتر رفت
بانک مرکزی در مواجهه با تحولات اقتصادی پیش‌آمده، اقدامات خود در مهرماه ۱۳۹۹ را به‌گونه‌ای تنظیم کرد تا ضمن مدیریت انتظارات تورمی و هدایت نرخ تورم به‌سمت تورم هدف (۲۲ درصد)، مسئولیت‌های خود را در زمینه حفظ ارزش پول ملی (ثبات قیمت‌ها) و کمک به رشد اقتصادی ایفا کند.

 

نرخ سود بانکی کاهش می یابد؟
ادعاهایی مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی در فضای مجازی مطرح شده است که پیگیری‌ها نشان می‌دهد چنین موضوعی، مطرح نبوده و در دستور کار نیز قرار ندارد.

 

منبع خبر: جمع آوری توسط تیم متفکران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics