تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

تسهیل صادرات دانش‌بنیان‌ها منجر به خلق ثروت می شود

تسهیل صادرات دانش‌بنیان‌ها هدفی است که منجر به خلق ثروت و ارزش‌آفرینی اقتصادی در کشور می‌شود.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از ایسنا، افزایش صادرات محصولات دانش بنیان متفاوت که با تلاشی مضاعف و همکاری‌های مشترک به سبد صادراتی کشور افزوده شده است، سبب ارزش‌آفرینی اقتصادی در کشور می‌شود. خدمات دانش‌بنیان برای صادارت به دیگر کشورها نیازمند سازوکارهای قانونی هستند.

 

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

این تلاش‌ها سال ۹۳ با ایجاد کریدور توسعه صادرات شتاب بیشتری گرفت و حمایت‌ها از معرفی و فروش محصولات دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق در کشورهای هدف، مدلی قانونی و هدفمند تجربه کرد. با این کار، خدماتی برای تسهیل فرآیند صادرات کالاها و ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های مورد نیاز برای آن در یک روند مشخص و به صورت تخصصی به شرکت‌ها ارائه شد.

 

شناسایی شرکت‌های توانمند صادراتی نقطه آغاز این فعالیت‌ها است. ابتدا شرکت‌ها و محصولات آنها شناسایی می‌شوند تا فرآیند صادرات به آنها آموزش داده شود و بعد با کمک قوانین حمایتی که تعیین شده است، مسیر صادرات برای آنها هموار می‌شود. این کار هم با ارائه خدماتی با کیفیت و اثربخش برای توسعه توان صادراتی شرکت‌ها انجام می‌گیرد.

 

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی ریاست جمهوری، مالک سعیدی مدیر کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره این خدمات، اظهار کرد: معاونت علمی و فناوری برای تولید ثروت از صادرات محصولات دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق، اقدام به حمایت از خدمات ارائه شده توسط کریدور کرده است.

 

به گفته وی، این حمایت‌ها مشمول محصولات با فناوری و کیفیت بالای دانش‌بنیانی‌ می‌شود. محصولاتی که با صادراتشان برای جامعه ثروت‌آفرینی می‌کنند.

 

سعیدی معتقد است که این کار به افزایش سرعت صادرات محصولات دانش‌بنیان و انتخاب مسیری درست برای این کار، منجر می‌شود. نتیجه آن هم شتاب گرفتن صادرات کالاهایی است که در مرز دانش به تولید رسیده است.

 

منبع خبر: ایسنا
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics