تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی
هر هفته: یک ایده یک کارافرینی

بسته بندی حبوبات و غلات یک فرصت سرمایه گذاری

هدف از ارائه طرح توجیهی بسته بندی حبوبات و غلات معرفی آن به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری است که در این مطلب به معرفی آن می پردازیم.

مواد زیستی (biological materials) که بیشتر مواد غذایی از آن مشتق می شوند در صورت وجود فرصت کافی، بویژه وقتی که در شرایط نا مطلوب قرار گیرند، فاسد می شوند. فساد در اصل ناشی از تخریب میکربی و یا واکنشهای شیمیایی است که موجب تغییراتی در محصول می شود و ممکن است کیفیت آن را کاهش داده و خطر بالقوه ای برای سلامتی گردد و سرانجام به زیان اقتصادی قابل توجهی منتهی شود. یکی از راهکارهای مهم در به حداقل رساندن فساد مواد غذایی، استفاده از بسته بندی صحیح و متناسب با محصول در تمامی مراحل تولید ماده غذایی است.

 

در حقیقت بسته بندی نظام بهم پیوسته ای از آماده سازی کالا برای حمل و نقل، توزیع، نگهداری، فروش و مصرف نهایی آن می باشد. در جایی که روشهای بسته بندی ضعیف باشد یا وجود نداشته باشد، مقادیر زیادی از غذا و کالاهای دیگر از بین خواهد رفت. اگر سطح بسته بندی (چه کمی و چه کیفی) افزایش یابد، اتلاف غذا کمتر خواهد بود. علاوه بر این، هر بسته بندی اصولی، جذاب و قابل رقابت در بازار، ارزش افزوده قابل توجهی در پی خواهد داشت. چرا که بسته بندی قابل رقابت با دیگر کشورها، باعث حضور موفق در بازار جهانی خواهد بود و به تامین منافع ملی کشور کمک خواهد کرد و حضور نداشتن در بازارهای جهانی و انزواطلبی تهدیدی برای امنیت کشور و نوسازی اقتصادی خواهد بود.

 

معرفی محصول

محصول مورد وصول از این طرح حبوبات و غلات بوجاری شده و بسته بندی شده در لفاف های شفاف هستند. این محصولات علاوه بر پاک شدن توسط بوجار پولیش نیز می خورند تا با ظاهری آراسته تر وارد بازار شود.

تصویری از نمونه محصولات این طرح را در شکل زیر مشاهده می نمایید :

 کد آیسیک بسته بندی حبوبات و غلات

طبق اطلاعات بدست آمده محصول مورد مطالعه طرح با عنوان " بسته بندی حبوبات و غلات" و کد آیسیک 7495412322 قابل تولید می باشد.

 

 

بررسی استانداردهای مرتبط با بسته بندی حبوبات و غلات

در زمینه این محصول استانداردهای ملی که از سوی موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تدوین شده است در ذیل آورده شده است :

کلیه موارد ذکر شده در خصوص استانداردها ، مطابق با موارد اعلام شده از طرف " موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران " به صورت زیر می باشد:

شرح

شماره استاندارد

تاریخ چاپ

غلات و حبوبات -تعیین جرم 1000 دانه

7629

1391

غلات و حبوبات -فهرست اسامی

8976

1385

غلات،حبوبات و فراورده های جانبی-اندازه گیری خاکستر در کوره

2706

1387

حبوبات -آماده سازی ،بسته بندی و انبار داری-آئین کار بهداشتی

9343

1386

حبوبات -تعیین ناخالصی ،اندازه ،بوهای خارجی،وجود آفات و تشخیص گونه و رقم-روشهای آزمون

9035

1386

انواع فرآورده های غلات و حبوبات،آرد و پروتئین سویا - ویژگی ها و روش های آزمون میکروبیولوژی

2393

1392

انبارش غلات و حبوبات -قسمت اول -توصیه های عمومی برای نگهداری غلات

9373

1386

لوبیا

38

1374

حبوبات – نخود – ویژگیها و روشهای آزمون(تجدیدنظر)

96

1382

ویژگیهای لپه و نخود

97

1378

حبوبات-عدس- ویژگیها و روشهای آزمون

27

1389

ماش-ویژگیها و روشهای آزمون

99

1375

 

 

کاربرد های بسته بندی حبوبات و غلات

کاربرد عمده این محصول با توجه حمل و نگهداری بهتر انواع حبوبات است . در زیر برخی از مزایای بسته بندی حبوبات را به اختصار نام می بریم:

1-            ماندگاری بیشتر حبوبات

2-            کاهش تلفات هنگام مصرف

3-            ارزش گذاری برای مصرف کننده

4-            انطباق با معیارهای بهداشتی

5-            حفظ حبوبات از آسیب های جانوران موذی

 

 

  آشنایی بیشتر با صنعت بسته بندی مواد غذا 

بسته بندی عبارت است از هنر وعلم آماده سازی مواد غذایی برای انبار کردن ،ودر نها یت فروش . بسته بندی باید تا حد امکان ساده و ارزا ن باشد ضمن اینکه اهداف اولیه بسته بندی یعنی خاصیت حفاظتی و جذابیت رانیز دارا باشد . با عنایت به این که مواد بسته بندی توسط ماشین های مختلف فرایند می شوند بنابراین خواص دیگری نیز باید داشته باشند که عبارتند از : نرمش ، قابلیت پذیرش چاپ ، قابلیت استفاده در ماشین های لفاف ، قابلیت دوخته شدن در حرارت ، شکل پذیری به کمک باد یا خلا و یا فن اوریهای حرارتی . خواص مطلوب دیگری که به ویژه از دیدگاه صنایع غذایی مهم هستند عبارتند از : شفا فیت ، نفوذپذیری یا غیر نفوذپذیری محصول نسبت به بخار اب وگازهای دی اکسید کربن ، اکسیژن و نیتروﮋن .

 

اگر چه تعداد زیادی از مسا ئل فن اوری مربوط به استفاده از مواد پلاستیکی در بسته بندی مواد غذا یی از جمله مشکلاتی هستند که کلا به صنعت بسته بندی مربوط می شوند ولی برخی از مسا ئل مربوط به طبیعت ماده به کار رفته در بسته بندی هستند که باید مورد بررسی قرار گیرند.

منبع خبر: مدرسه کسب و کار
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics