تبلیغ شماره 1
بازگشت به پورتال مرکزی

مقابله با فرارمالیاتی با هوشمند سازی پرونده های مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی لرستان اظهار داشت: مقابله با فرار مالیاتی با هوشمند سازی پرونده های مالیاتی امکان‏پذیر است.

به گزارش لحظه نگر حسمان به نقل از رسانه مالیاتی ایران، ملکشاهی، مدیر کل امور مالیاتی لرستان، در دیدار با سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه استان با تشریح سیاست‌های سازمان و به تبع آن اداره کل امور مالیاتی استان در الکترونیکی کردن خدمات و پرونده‌های مودیان در گام اول و هوشمندسازی آنها در گام دوم گفت: سازمان امور مالیاتی به عنوان سازمانی مالی که همه فرایندهای ارتباطی را با تمام اصناف و افراد دارد با هدف بهبود روند انجام امور سازمانی و کاهش تردد مودیان،اقداماتی را در جهت تحقق دولت الکترونیک و انجام داده است.

 

گردش چند دقیقه ای:
مسیر خدمات مالی و حسابداری را مجازی طی کنید

 

 

ملکشاهی افزود: مقابله با فرار مالیاتی با هوشمند سازی پرونده های مالیاتی امکان پذیر است و با الکترونیک شدن سازوکارهای مالیاتی،تکریم مودیان و ارائه خدمات مطلوب افزایش یافته است.


مدیر کل امور مالیاتی لرستان گفت: تا پیش از طرح جامع و هوشمندسازی پرونده‌های مالیاتی اطلاعات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی یا از طریق اشخاص ثالث، ادارات دیگر و یا به طور مستقیم با تکیه بر روش‌های سنتی و بررسی اسناد حسابداری اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گرفت و این روش‌ها به دلیل پیچیدگی فرایندهای اقتصادی و عدم امکان شناسایی بسیاری از فعالان اقتصادی و طولانی بودن فرایند انتقال و پردازش اطلاعات، منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی و فرار مالیاتی و شبهات اداری و اشتباهات انسانی می‌شد.

 


ملکشاهی تاکید کرد: امروز مودیان مالیاتی در هرساعت از شبانه روز و به کمک رایانه شخصی می‌توانند با مراجعه به پورتال امور مالیاتی، نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند و با نشانه گذاری ابلاغ الکترونیک در سامانه به سادگی در جریان آخرین ابلاغ‌های مالیاتی خود قرار بگیرند.
وی هم چنین گفت: برون سپاری هفده مورد از وظایف امور مالیاتی طی سال‌های اخیر در قالب الکترونیک، بسترهای خدمت‌رسانی به مودیان را بیش از پیش فراهم آورده است و این استان توانسته رتبه قابل قبولی را در این اصلاحات به خود اختصاص دهد.

 


مدیر کل امور مالیاتی لرستان افزود: تعهد به اخلاق حرفه‌ای خانواده امور مالیاتی در بستر سیاست‌های سازمان برای عموم مردم، بالاخص مودیان مالیاتی در سال‌های اخیر قابل لمس و درک بوده و کمترین خروجی آن علیرغم وجود موانعی چون کرونا و تحریم جلب اعتماد مودیان و استقبال 107درصدی آنها در ارائه اظهارنامه‌ مالیاتی ا‌ست.

 


سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه استان نیز در خاتمه، با اشاره به سهم 80درصدی اداره کل امور مالیاتی در تامین درآمدهای استانی و اجرای سیاست‌های سازمانی در پیاده‌سازی تمهیدات دولت الکترونیک و ارزیابی شاخص‌های عمومی و اختصاصی،عملکرد این اداره کل را شایسته تقدیر دانست.

 

 

منبع خبر: رسانه مالیاتی ایران
 
 

 

ثبت نام و عضویت میز کار

لینک های مفید

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

اخبار مرتبط

 

هدیه مالی تیم متفکران نوین مالی در شبکه اجتماعی
Web Analytics